Weboldal audit

weboldal auditok a több látogatóért és több ügyfélért

Mindig ki lehet hozni többet a honlapodból, mindig van hová fejleszteni! Például a technikai beállításokat, tartalmakat, keresőoptimalizálással kapcsolatos tényezőket, felhasználói élményt, hitelességet. Ezek persze nem is különülnek el élesen egymástól.

Minden elemzés során nagyon részletesen áttekintjük és elemezzük weboldalad számos jellemzőjét. Az audit célja, hogy tisztán lásd, mit és hogyan érdemes módosítani vagy javítani az oldalon ahhoz, hogy jobb eredményeket érjen el, több látogató keresse fel és minél több látogatóból ügyfél legyen.

Mi alapján auditálunk?

  • a keresőoptimalizálási gyakorlatban használt legjobb módszerek;
  • a Google weboldalak minőségére vonatkozó útmutatója;
  • a Nielsen Norman Group felhasználói kutatásainak eredményei;
  • az oldaladhoz kapcsolt Google adatgyűjtő eszközök adatai (Search Console, Analytics).

Az auditok ezen dokumentumok segítségével kidolgozott szempontok alapján számos gyakorlati javaslatot fogalmaznak meg. Látni fogod az oldal problémáit és a javítási lehetőségeket. Könnyen megelőzheted a konkurencia oldalait a találati listán és elkerülheted a Google büntetéseket. Oldaladat nemcsak a keresőmotorok szeretik majd, hanem a látogatók is könnyen használhatónak, hitelesnek fogják gondolni.

Kinek segít egy audit?

Tervezés alatt áll vagy frissen indult a honlapod?

Ha weboldalt tervezel, menj biztosra! A honlapodnak meg kell felelnie az iparági normáknak, hitelesnek és megbízhatónak kell tűnnie, és könnyen használható is kell, hogy legyen. Ha a tervezés fázisában tartasz, és már vannak elképzeléseid, egy audit segíthet megerősíteni, hogy jó úton jársz. A tervezés idején a leggyorsabb és legolcsóbb a változtatás!

Ha pedig éppen megjelentél az interneten, még sok a teendőd a publikálás után is. Meg kell bizonyosodni róla, hogy minden beállítás a lehető legjobb alapot jelenti majd hosszú távon. El kell kezdeni a tartalomgyártást, a megfelelő tartalmi prioritásokkal. Ilyenkor van még lehetőséged legkönnyebben módosítani az oldalad felépítésén. Segítséget adunk a kezdeti SEO és felhasználói élmény fejlesztését célzó lépésekhez.

Hosszabb ideje működteted a webhelyed és nem tudod, miben jobb a konkurencia nálad?

Nagyon sok tartalmad van az oldalon, még sincs annyi látogatód, amennyit vársz. A látogatók többsége vásárlás és kapcsolatfelvétel nélkül hagyja el az oldalt. Jól jönne a keresőből érkező forgalom, de nem tudod, hogyan kezdj hozzá a fejlesztéshez. Kevés olvasódból lesz ügyfél. Gondot okoznak a folyamatosan emelkedő reklámköltségek. A versenytársaid sokkal jobb helyezést érnek el, és meg szeretnéd tudni, hogy csinálják. Kiderítjük, hogyan tudod fejleszteni, módosítani az oldalt úgy, hogy az hitelesnek, szakértőinek tűnjön.

Az auditok elkészítésének folyamata

Sajnos nem minden oldal esetében tudunk segíteni, ezért a szerződéskötést megelőzi egy rövid személyes megbeszélés (telefonon vagy online módon). Ekkor pár mondatban beszélünk az oldal történetéről, technikai jellemzőiről és céljairól.

Ha vállalni tudjuk az elemzést, egy kérdőív kitöltését kérjük, ahol a szerződéskötéssel egyidőben néhány, az oldallal kapcsolatos információ megosztását kérjük tőled.

A vizsgálatokhoz használunk elemző szoftvereket, azonban nem automatikusan létrehozott riportot kapsz majd kézhez, hanem egy egyedi, a weboldaladra szabott dokumentumot. Minden vizsgált beállítást és jellemzőt egyesével vizsgálunk az oldaladon. A megállapításokat, javaslatokat tartalmazó dokumentum kb. 2 hét alatt készül el.

Az elemzés elküldése után két alkalommal van lehetőséged, hogy személyesen (online) beszéljük át a kérdéseket, javaslatokat, megállapításokat.

Minden audit annyit ér, amennyi javaslatot megvalósítasz belőle. Ha segítségre van szükséged a munkában, csináljuk közösen!

Milyen együttműködést igényel részedről egy audit?

Az egyes audittípusok különböznek ebből a szempontból.

A SEO szempontokat is vizsgáló audithoz egyrészt szükség lesz néhány információforrás biztosítására, ilyenek például a weboldaladhoz kapcsolt Google Analytics vagy Search Console fiók. (Korlátozott jogosultságú felhasználóval. Természetesen szívesen kitöltök titoktartási nyilatkozatot, ha erre szükséged van.)

Az elemzés folyamata során, a kulcsszólista elkészülte után annak pontosításához, szűkítéséhez és bővítéséhez mindenképpen szükségünk van a segítségedre, hiszen te ismered legjobban a szakterületed.

A hitelesség és felhasználói élmény vizsgálatához kevesebb együttműködésre van szükség a részedről. Az elemzés folyamata során felmerülhetnek kérdéseink, amivel segíted a pontosabb munkát.

Mit tartalmaz az elkészült elemzés?

Az audit típusától függően 20-60 oldalas dokumentum a vizsgált területnek megfelelően, érthetően leírva tartalmazza az elvégzett vizsgálatokat és azok eredményét. Amennyiben valamely beállítással, jellemzővel kapcsolatban módosítási javaslatot teszünk, úgy olvashatod annak okát és a konkrét, azonnal megvalósítható teendő leírását is.

Nem sablonos, automatizáltan előállított vagy általános ötleteket felsoroló dokumentumot kapsz! A javaslatok a te oldaladra lesznek szabva, és csak olyan dolgokat tanácsolunk, amik szükségesek a helyzeted javításához. Ígérjük, nem lesz üres, hiábavaló a munka!

A SEO szempontú elemzés alapján tanácsolt teendőket priorizáljuk, így egy olyan feladatlistát kapsz, amely alapján lépésről-lépésre tudsz dolgozni.

Minden audit ára tartalmaz személyes (online) konzultációt, két alkalommal. Első alkalommal az elemzés elküldése után 5 munkanapon belül, másodszor pedig a kiküldés után egy hónappal. Ezeken az alkalmakon átbeszéljük a javaslatokat. Ekkor tisztázhatunk mindent, ami esetleg nem egyértelmű számodra, felteheted az összes kérdésed.

„Igazán meglepett Eszter és Zsóka, hogy komplett minitanulmányt készítettek a honlapomról. Annyira átfogó és tartalmas lett, hogy többször is átolvastam, elgondolkodtam, mennyi mindenben érdemes megfogadnom a javaslataikat. A véleményük támogató volt, ugyanakkor őszintén megírták, ha valami szerintük más formában sikeresebb lenne a honlapom működésével kapcsolatban.

Külön örültem az egyórás konzultációnak, mert a kérdéseimre ott még pontosabb válaszokat kaptam. 

Összességében nagyon hálás vagyok a segítő, pozitív légkörért és a javaslatokért, az alaposságért. Ajánlom másoknak is a munkájukat szeretettel.”

Szabó Tibor, okleveles coach és kommunikációs szakember, mediátor, terapeuta-jelölt – www.tibtib.hu

Hogyan valósítsd meg a javaslatokat?

Ha az első konzultáció során átbeszélt módosítások üzleti szempontból elfogadhatók számodra, akkor azt is megbeszélhetjük, ki hajtsa őket végre. Ha eddig te magad kezelted az oldalad, akkor valószínűleg minden teendőt képes leszel ellátni. Ha fejlesztőd van, akkor szívesen átbeszéljük vele a feladatokat.

Lehetőséged van a javaslatokat velünk együtt elvégezni, ha segítségre van szükséged. Ekkor hetente vagy havonta nézzük át az elvégzendő feladatokat és ellenőrizzük a kész módosítások minőségét.

Ha sem neked, sem a fejlesztődnek nincs kapacitása a módosításokra, akkor kérheted, hogy mi végezzük el ezeket (természetesen minden esetben részletesen egyeztetve veled). A kivitelezésről részletesen egyeztetünk.

Milyen eredmény várható?

Az auditsegítségével elérhető eredmények kulcsa a benne foglalt javaslatok megvalósítása! Egy kisebb oldal esetében valószínűleg néhány nap alatt végzel, míg egy nagyobb átalakítása akár hetekig eltarthat. Ha sikerül elvégezni őket, technikailag remekül funkcionáló, könnyen áttekinthető szerkezetű, megbízhatóságot sugalló oldalad lesz.

Mennyibe kerülnek az auditok?

Az egyes auditoknál találod az árat. A megadott ár mellett nincs egyéb, rendszeres díj vagy további költség.

A kiírt ártól való eltérés lehetséges, ha az elemezni kívánt oldal mérete átlagon aluli vagy felüli, illetve az igényelt szolgáltatások listája eltér a felsorolttól.

Az árak esetében érdemes összehasonlítást végezned azzal az összeggel, amit hirdetésekre költesz. Az auditokra és a módosításokra tett javaslatokra érdemes befektetésként tekinteni, amelyek megvalósítása esetén akár évekig hirdetési költségek nélkül jut majd a weboldalad minőségi látogatókhoz.

Garantált az eredmény, ha elvégzed a módosításokat?

Sajnos egyik audit esetében sem.

Egyrészt a Google algoritmusait senki nem ismeri teljes egészében, így konkrét eredményt senki nem tud garantálni, ez bárkitől felelőtlen ígéret lenne. Ennek ellenére létezik bevált, jó gyakorlat, amivel gyakorlatilag nem lehet hibázni. Az biztos, hogy ha az oldal megfelelően bekerül a Google indexébe, a lehető legjobb formáját mutatja majd a találati listában.

Ha pedig a látogatók „jól érzik magukat” az oldalon, akkor az eredmények biztosan javulni fognak. Idővel egyre növekvő számú látogató érkezik majd az oldalra és egyre többen választják majd a te terméked vagy szolgáltatásod.

Mikorra lesz érezhető az eredmény?

A rendszeresen végzett keresőoptimalizálással kb. 4-6 hónap alatt szinte biztosan látható és érezhető eredményeket lehet elérni.

Ez a becslés feltételezi, hogy a terméked, szolgáltatásod valós problémára válaszol és hogy a javaslatokat megvalósítod. Az eredmény nagyságát és a látogatószám növekedésének ütemét sok, az optimalizálástól független tényező is befolyásolhatja. Ilyenek például a

  • weboldal technikai felépítése (pl. alkalmazott keretrendszer);
  • megcélzott célpiac ismeretének mélysége;
  • piac telítettsége;
  • terméked, szolgáltatásod ára;
  • tartalom alacsony minősége vagy hiánya;
  • az oldal kommunikációs stílusa;
  • az általad használt értékesítési funkciók tudatos használata vagy hiánya.

A keresőoptimalizálás, SEO célja, hogy minél többen rátaláljanak a weboldaladra.

Hogy a látogatókból vásárlók lesznek-e, azt a hitelességed, megbízhatóságod erősítésével tudod elérni.

Gyakori kérdések az auditokkal kapcsolatban

Melyik auditot válasszam?

A weboldalak fejlesztésének minden vizsgált területe fontos. Weboldalad kora, kialakítása, technikai jellemzői, design-ja és az aloldalak, tartalmak mennyisége is meghatározza, milyen problémák merülhetnek fel. Az biztos, hogy hiába tökéletes technikailag az oldal, ha nem tartalmaz nagyobb mennyiségű, jó minőségű tartalmat, nincsenek linkjei vagy hiányoznak a megbízhatóságot alátámasztó elemek. Ha az auditok leírása alapján nem tudod, melyiket válaszd, akkor egy megbeszélés során könnyen ki tudjuk deríteni. Ha több területet is szeretnél átvilágítani, az egyedi árajánlat jelentős kedvezményt fog tartalmazni.

Segítetek-e ingyen egy rövid elemzéssel?

30 perc alatt átbeszélhetünk 2-3, a weboldalad eredményeinek szempontjából fontos problémát. Azonban fontos tudnod, hogy egy ilyen visszajelzés nem alapos és nem átfogó. Biztosan nem tudunk több kulcsterületet érinteni. Ennél mélyebb és alaposabb elemzés elkészítése hosszú időt vesz igénybe. Foglalj időpontot egy rövid megbeszélésre!

Meg kell adnom a weboldalam belépési adatait, hogy tudjatok dolgozni?

Nem kell megadnod a belépési adataidat semmihez. A keresőoptimalizálási szempontokat is tartalmazó audithoz hozzáférést kérünk néhány Google fiókhoz (Google Analytics, Search Console) egy külön létrehozott, korlátozott jogosultságú felhasználóval.

Módosítotok valamit az oldalamon vagy a fiókokban?

Nem módosítunk semmit! A javaslatok megvalósítása rád vagy a fejlesztődre vár majd.

Mennyi idő alatt készül el az elemzés?

A szerződéskötéstől számítva 2 héten belül fogjuk tudni elküldeni a teljes elemzést. Szükséges, hogy az elemzés ideje alatt ne változtass az oldalad főbb jellemzőin.

Milyen eszközöket használtok az elemzéshez?

A legtöbb vizsgálatot az oldaladon, saját kézzel végezzük el, illetve sok esetben ellenőrizzük a forráskódot a böngészőben. Emellett igénybe veszünk olyan szoftvereket, amelyek kifejezetten SEO vizsgálatokban segítenek. Ezekhez kapcsoljuk hozzá a Search Console és a Google Analytics fiókokat is, hogy teljesebb körű adatokkal dolgozzanak.

Csak WordPress alapú weboldalak esetében tudtok segíteni?

Nem! Az elemzések szempontjából mindegy, hogy milyen módon lett felépítve az oldalad. A WordPress oldalak működését sokkal részletesebben ismerjük, mint a többit, így ezeknél a megvalósításban is hatékonyabban tudunk segíteni.

Auditok

Az auditokban vannak közös elemek. Minden weboldal esetében fontos, hogy egyértelmű legyen a mondanivalója, a témája és hogy lehető legjobban megfeleljen a céljainak. Legyen kényelmesen és könnyen használható a látogatók számára, ne gátolja őket semmi a használatban. Minden audit eddig kihasználatlan lehetőségeket tár fel.

SEO ÉS FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNY AUDIT

Az audit a weboldal jellemzőit három fő területen elemzi, azonban a kiemelt hangsúlyt a webhelyen belül megvalósítható (on-site) elemek vizsgálatára helyezünk. Ellenőrizzük egyrészt technikai felépítését, beállításait, amelyek keresőoptimalizálási szempontból döntően befolyásolhatják a honlap indexelését, a keresőmotorok általi bejárást. Ide tartozik a tartalmi hierarchia felépítése, a kategóriák, címkék használata, az aloldalak elérhetőségének vizsgálata is. Másrészt tartalmilag vizsgálunk meg néhány kiemelt jelentőségű oldalt (főoldal, szolgáltatási oldalak, blogbejegyzések, archívum oldalak) és kulcsszókutatás alapján javaslatot teszünk a tartalmak módosítására, kiegészítésére. Harmadrészt foglalkozunk a linkekkel, közösségi média megjelenéssel.

Az audit tartalmaz kulcsszókutatást, amely segítségedre lehet az oldal felépítésének módosításában, tartalomfejlesztésben vagy akár új szolgáltatások, termékek kidolgozásában.

Az auditban felsoroljuk és megmagyarázzuk az összes vizsgált jellemzőt, jelezve, hogy milyen elemekkel, beállításokkal, tartalmakkal van még teendő, jelezve azt is, ha valami jól funkcionál és nem kell hozzányúlni.

Az audit ára nem tartalmazza a módosítások elvégzését.

Az audit ára: 180.000 Ft-tól. Az árat befolyásolja a vizsgált oldal technikai felépítése és mérete.

HITELESSÉGI ÉS FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNY AUDIT

Egy vadidegen látogató mi alapján gondolja hitelesnek és megbízhatónak a weboldalt, illetve a mögötte álló személyt vagy vállalkozást? Ez a megítélés sok tényezőből áll össze. Ezeket a tényezőket vizsgálja a hitelességi audit.

Az elemzés során megvizsgáljuk egyrészt a weboldal kinézetét (rendezettség, olvashatóság, színek és betűk alkalmazása, képek minősége, reszponzív viselkedés, stb.), másrészt a tartalmát. Mennyire derül ki, hogy valós személy vagy és egyben szakértő a magad területén, könnyű-e felvenni veled a kapcsolatot, minden fontos információ megtalálható-e az oldaladon? A feltárt problémákra konkrét megoldási javaslatokat adunk.

Az audit a főoldal, a szolgáltatási oldalak, a bemutatkozó oldal, a kapcsolat oldal és a blog elemzését tartalmazza. További oldalak (pl. kapcsolódó landing oldalak) vizsgálata is kérhető egyéni árajánlat alapján.

Ez az elemzés nem tartalmaz keresőoptimalizálási szempontokat, illetve a jogi szövegek megfelelőségét sem vizsgálja. Az audit ára nem tartalmazza a módosítások elvégzését.

Az audit ára: 80.000 Ft-tól. Az árat befolyásolja a vizsgálni kívánt aloldalak száma.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, üzenj az itt található kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül vagy részletesebb infókat találsz a Kapcsolat oldalon.