Ötletek pizzéria logójára

Ügyfél: Rosselli Pizzeria / oktatási projekt

Projekt: logó, weboldal

Rosselli Pizza üzlettábla

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

Pizzériából nagyon sok van. Mindegyik kerek tésztára tesz feltéteket, esetleg még salátákat, tésztaételeket is lehet náluk enni. Sok paradicsom fogy és kemencében sütik ki a pizzákat. Ilyen, amikor csak a pizzéria nevét kapom meg, de nem elérhető több „személyes” adat. Hogyan lehet logót tervezni valakinek, akiről semmilyen egyedi információm nincs, de a tevékenysége nagyon jellegzetes?

A feladatban a pizzéria nevét kaptam meg: Rosselli Pizzéria, illetve néhány képet. Nem derült ki, hogy a pizzéria milyen árkategóriába sorolja magát, a kiszállítás dominál vagy egy elegánsabb étteremhez készülnek a grafikai elemek.

A téma maga hálás, mert nagy mennyiségű ingyenes képanyag elérhető az arculati anyagok elkészítéséhez online. A kapott feladat szerint logót kellett nekik terveznem, amelyet mindenhol tudnak használni, illetve szeretnének kérni néhány látványtervet, hogy a logó hogyan mutatna például étlapon, cégéren, szalvétán.

Megpróbáltam bármilyen személyes, egyedi kapcsolódást felkutatni egy olyan cégnél, ahol csak a névből indulhatok ki. A név vöröset jelent, de sajnos ezzel nem lett könnyebb a feladat.

Első körben két verziót készítettem az „ügyfélnek”. Az egyik egy vörös rózsát is tartalmaz, a névre utalva, a másik jóval modernebb, egy pizzát formál, amelyből egy jellegzetes alakú szelet már ki van vágva.

A színpalettára mindkét esetben hagyományos pizzéria-színeket választottam, amelyek a tésztára, paradicsomra, zöldségekre utalnak.

A kézírás jellegű betűtípusok az ilyen éttermek lazaságához, személyességéhez illenek.

Rosselli pizzéria branding board

A tervekhez született néhány látványterv is, hogyan mutatna a második logó különböző felületeken.

Az „ügyfél” visszajelzett, hogy tetszik neki a színvilág, de egyik logóterv sem igazi, szeretne további ötleteket látni. Így született a következő négy terv, amelyek mind más-más, pizzériákra jellemző részletet tartalmaznak.

Ezek közül végül a bal alsó, a kemencét formázó logó lett a „nyertes”, a pizzéria weboldalának tervei ezzel készültek el.

Drótváz használata

A weboldal grafikai tervének kidolgozásához segítséget kaptam, az „ügyfél” által már elfogadott drótvázat. A drótváz megmutatja az oldal fő funkcióit, a megjelenítendő tartalmak helyét, elrendezését.

A főoldal tetején a menü található, alatta egy nagy kép, amelyen az aktuális akció jelenik meg. Alul, a pöttyök jelzik, hogy ez egy carousel, azaz három kép (akció) tekinthető meg egymás után, a képek odébb csúsztatásával. A legnépszerűbb pizzákat bemutató képek alatt azonnal elérhető a Rendelek gomb, illetve az asztalfoglaláshoz hívható telefonszám. Ezután egy nagyobb képeket tartalmazó, ugyancsak ételeket megmutató szakasz következik, szintén rendelési lehetőséggel. Az oldal állandó alsó szakaszán a minden oldalon fontos információk találhatók: néhány bemutatkozó mondat, a hírlevél feliratkozási lehetőség, illetve újra a kapcsolati adatok.

Ez a drótváz csak a főoldal elrendezését mutatja, illetve azon belül is csak a desktop méretet. Amikor weboldal tervezésébe fogunk, érdemes végiggondolni: ezt a tervet ki kell dolgozni minden oldaltípusra (itt pl. étlap, kapcsolati oldal, bemutatkozó oldal, esetleg blogbejegyzések megjelenítése, stb.) illetve ezen belül is legalább 3 nézet szükséges: a desktop (legszélesebb), a tablet (közepes) és a mobil (keskeny) verzió.

Az oldal designja a már korábban kiválasztott kézírást utánzó betűtípust, a logótervezéskor meghatározott színeket követte. Háttérként fekete krétás táblát választottam, amely szintén a hely laza hangulatát közvetíti.

Mivel szabadon felhasználható képeket nem biztosított „az ügyfél”, így online kerestem ilyeneket. Ezeknél gondot okozott, hogy a képek tónusa, a színeik melegsége, a háttér hangulata nagyon különbözött, együtt nem mutattak volna szépen az oldalon. Így a képeket mind fekete-fehérre módosítottam úgy, hogy csak az ételek képe maradjon színes. Ez a hatás nagyon jól passzolt aztán a fekete tábla háttérhez is.

Az „ügyfél” nagyon örült a weboldal tervének, kezdődhetett a kódolás!

Ha weboldalt szeretnél, nálad is az arculati elemek kidolgozásával fogunk kezdeni, de nagyon odafigyelünk a weboldalad lehető legtöbb látogatót vonzó felépítésére is.


A cikkben felhasznált hangulatképek és a bemutatott tárgyak logó nélküli verziójának képei innen származnak: Unsplash, Freepik.

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

* * * * * * * *

Ha több projektünket is megnéznéd, a Munkáink oldalon találod őket! Lehetnél te a következő cikk szereplője!