Ötletek pizzéria logójára

Rosselli Pizza üzlettábla

Ügyfél:

Rosselli Pizzeria / oktatási projekt

Projekt elemek:

logó, weboldal

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

Pizzériából nagyon sok van. Mindegyik kerek tésztára tesz feltéteket, esetleg még salátákat, tésztaételeket is lehet náluk enni. Sok paradicsom fogy és kemencében sütik ki a pizzákat. Ilyen, amikor csak a pizzéria nevét kapom meg, de nem elérhető több “személyes” adat. Hogyan lehet logót tervezni valakinek, akiről semmilyen egyedi információm nincs, de a tevékenysége nagyon jellegzetes?

A feladatban a pizzéria nevét kaptam meg: Rosselli Pizzéria, illetve néhány képet. Nem derült ki, hogy a pizzéria milyen árkategóriába sorolja magát, a kiszállítás dominál vagy egy elegánsabb étteremhez készülnek a grafikai elemek.

A téma maga hálás, mert nagy mennyiségű ingyenes képanyag elérhető az arculati anyagok elkészítéséhez online. A kapott feladat szerint logót kellett nekik terveznem, amelyet mindenhol tudnak használni, illetve szeretnének kérni néhány látványtervet, hogy a logó hogyan mutatna például étlapon, cégéren, szalvétán.

Megpróbáltam bármilyen személyes, egyedi kapcsolódást felkutatni egy olyan cégnél, ahol csak a névből indulhatok ki. A név vöröset jelent, de sajnos ezzel nem lett könnyebb a feladat.

Első körben két verziót készítettem az “ügyfélnek”. Az egyik egy vörös rózsát is tartalmaz, a névre utalva, a másik jóval modernebb, egy pizzát formál, amelyből egy jellegzetes alakú szelet már ki van vágva.

A színpalettára mindkét esetben hagyományos pizzéria-színeket választottam, amelyek a tésztára, paradicsomra, zöldségekre utalnak.

A kézírás jellegű betűtípusok az ilyen éttermek lazaságához, személyességéhez illenek.

Rosselli pizzéria branding board

A tervekhez született néhány látványterv is, hogyan mutatna a második logó különböző felületeken.

Az “ügyfél” visszajelzett, hogy tetszik neki a színvilág, de egyik logóterv sem igazi, szeretne további ötleteket látni. Így született a következő négy terv, amelyek mind más-más, pizzériákra jellemző részletet tartalmaznak.

Ezek közül végül a bal alsó, a kemencét formázó logó lett a “nyertes”, a pizzéria weboldalának tervei ezzel készültek el.

Drótváz használata

A weboldal grafikai tervének kidolgozásához segítséget kaptam, az “ügyfél” által már elfogadott drótvázat. A drótváz megmutatja az oldal fő funkcióit, a megjelenítendő tartalmak helyét, elrendezését.

A főoldal tetején a menü található, alatta egy nagy kép, amelyen az aktuális akció jelenik meg. Alul, a pöttyök jelzik, hogy ez egy carousel, azaz három kép (akció) tekinthető meg egymás után, a képek odébb csúsztatásával. A legnépszerűbb pizzákat bemutató képek alatt azonnal elérhető a Rendelek gomb, illetve az asztalfoglaláshoz hívható telefonszám. Ezután egy nagyobb képeket tartalmazó, ugyancsak ételeket megmutató szakasz következik, szintén rendelési lehetőséggel. Az oldal állandó alsó szakaszán a minden oldalon fontos információk találhatók: néhány bemutatkozó mondat, a hírlevél feliratkozási lehetőség, illetve újra a kapcsolati adatok.

Ez a drótváz csak a főoldal elrendezését mutatja, illetve azon belül is csak a desktop méretet. Amikor weboldal tervezésébe fogunk, érdemes végiggondolni: ezt a tervet ki kell dolgozni minden oldaltípusra (itt pl. étlap, kapcsolati oldal, bemutatkozó oldal, esetleg blogbejegyzések megjelenítése, stb.) illetve ezen belül is legalább 3 nézet szükséges: a desktop (legszélesebb), a tablet (közepes) és a mobil (keskeny) verzió.

Az oldal designja a már korábban kiválasztott kézírást utánzó betűtípust, a logótervezéskor meghatározott színeket követte. Háttérként fekete krétás táblát választottam, amely szintén a hely laza hangulatát közvetíti.

Mivel szabadon felhasználható képeket nem biztosított “az ügyfél”, így online kerestem ilyeneket. Ezeknél gondot okozott, hogy a képek tónusa, a színeik melegsége, a háttér hangulata nagyon különbözött, együtt nem mutattak volna szépen az oldalon. Így a képeket mind fekete-fehérre módosítottam úgy, hogy csak az ételek képe maradjon színes. Ez a hatás nagyon jól passzolt aztán a fekete tábla háttérhez is.

Az “ügyfél” nagyon örült a weboldal tervének, kezdődhetett a kódolás!

Ha weboldalt szeretnél, nálad is az arculati elemek kidolgozásával fogunk kezdeni, de nagyon odafigyelünk a weboldalad lehető legtöbb látogatót vonzó felépítésére is.


A cikkben felhasznált hangulatképek és a bemutatott tárgyak logó nélküli verziójának képei innen származnak: Unsplash, Freepik.

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

* * * * * * * *

Ha több projektünket is megnéznéd, a Munkáink oldalon találod őket!