A sikeres nonprofit weboldal titkai webinár sorozat

Ez egy öt alkalmas, élő online webinár sorozat, ahol nonprofitoknak segítünk felkészülni új honlap kialakítására vagy meglévő újratervezésére. Az egyes alkalmakon beszélünk technikai részletekről és nagyon-nagyon sokat a tartalomról és felépítésről. Ideális lehetőség, ha nem vagy IT-szakértő, de kulcsszereped van a webfejlesztési folyamatban.

Kinek hasznos a részvétel?

Ha olyan szervezetnél dolgozol, ahol egy éven belül reális, hogy új weboldalt készítetek vagy a régit megújítjátok.

Alapvetően nem informatikusokat várunk, hanem akár téged, ha te leszel az, aki koordinálja vagy a weboldal kialakítását és a tartalomgyártást a szervezetben. Weboldalakhoz kapcsolódó informatikai tudás nem alapfeltétel, de az ilyen irányú érdeklődés vagy nyitottság nagyon nagy segítséget jelent a folyamatban.

Mi a képzés célja?

A képzés során minden szervezet a saját weboldalán dolgozik.

Az öt alkalmas képzés végére:

  • részletes briefet állítasz össze, amely tartalmaz minden elvárást a leendő weboldallal kapcsolatban;
  • pontosan meg tudod határozni a célközönségeidet, a velük kapcsolatos céljaidat, így a weboldallal kapcsolatos elvárásokat, és ezekhez online eszközöket, módszereket tudsz rendelni;
  • részletes leírást tudsz adni az ajánlatkéréshez;
  • könnyen össze tudod majd hasonlítani az ajánlatokat és a megfelelő szempontok mentén tudsz majd hosszú távra együttműködő webfejlesztőt választani;
  • a weboldal fejlesztése során folyamatosan képviselni tudod a célokat és megalapozott döntéseket tudsz majd hozni;
  • el tudod kezdeni az előkészítő munkát (főként a tudatos, céloknak megfelelő tartalom felülvizsgálatot és tartalomkészítést).

Tematika

Minden szervezet a saját briefjén, a saját weboldalának tervein dolgozik 5 héten keresztül.

A webinárokon elméleti tudást, illetve az ismert jó gyakorlatokat adjuk át, példákat mutatunk a megvalósításra, de a tartalmat nagyban a résztvevő szervezetek kérdései alakítják.

  1. Célközönségek és célkitűzések
    kinek szól a weboldal? hogyan tudod őket elérni? honnan érkeznek a weboldalra és ott milyen útvonalat érdemes nekik biztosítani? hogyan tudod őket megszólítani? mi a célod velük? hogyan vizsgáld felül a már meglévő tartalmaidat? milyen kötelező tartalmakat kell a weboldalon elhelyezned?
  2. Nyelvhasználat, tartalomstratégia
    hogyan erősítsd a legfontosabb szempontokat, a megbízhatóságot, hitelességet és szerethetőséget a weboldalon? milyen problémák merülhetnek fel ezekkel kapcsolatban? milyen tartalmat helyezz el a „statikus” oldalakon, a főoldalon, a kapcsolat oldalon, a bemutatkozásban, a támogatási oldalakon és a klinseknek szóló oldalakon? hogyan fogalmazz? mit jelent a minőségi tartalom? hogyan építsd fel a főmenüt?
  3. Technikai alapok és design
    milyen platformok, keretrendszerek között tudsz választani? ezek milyen költségekkel járnak? mi az a reszponzivitás? milyen a felhasználóbarát weboldal? miért fontos a jó design, a vonzó megjelenés? hogyan használj képeket és milyen képeket válassz? hogyan gondoskodj róla, hogy a szövegek jól olvashatók legyenek? milyen elemekre figyelj oda a design tervekben? mit jelent a hirdetési vakság és hogyan kerüld el az oldaladon? mit jelent a keresőoptimalizálás és mire figyelj ezzel kapcsolatban?
  4. Online adománygyűjtési lehetőségek, egyéb integrációk
    miért érdemes hírlevélkezelőt használni? hogyan tudsz online adományokat gyűjteni? milyen technikai lehetőségek közül választhatsz? szükséged van-e CRM-re? milyen egyéb integrálható funkciók segíthetik az oldal működését?
  5. Ajánlatkérés és a webfejlesztő kiválasztása. Biztonság, riportok, elemzések.
    kitől és hogyan kérj ajánlatot? hogyan értékeld a beérkező ajánlatokat? milyen árakkal érdemes számolni tervezéskor? mire figyelj a webfejlesztővel való közös munka során? hogyan tudsz a lehető legtöbbet tenni az oldal biztonságáért? milyen lépésekre van ehhez szükség? milyen karbantartási feladatok fognak felmerülni a weboldal átadása után?

A legtöbbet az adta, hogy felhívtátok a figyelmet, mennyire máshogy kell gondolkozni egy nonprofit szervezet esetén, mennyire más szempontok fontosak, mint egy forprofitnál.

„A képzés során a legmeglepőbb az volt, milyen jól magyaráztok! Érdekesen és érthetően adtátok át az infókat. A meghívott vendégek is szuperek voltak! Nagyon jó volt, hogy ennyi plusz infót dobtok be a Facebook csoportba, még ha nem is volt időm megnézni mindet, ott van a fejemben, hogy bármikor elő tudom venni!”

Vári-Farkas Réka / Talentum Alapítvány az Önkéntesség Támogatásáért

Átadott segédanyag

A kurzus összes résztvevőjének elkészítjük a meglévő honlap oldal-leltárját, ami alapvető segítséget nyújt a tartalmak felülvizsgálatában.

A webinárokat felvesszük és egy zárt Facebook csoportban elérhetővé tesszük a résztvevőknek. Ugyanitt számos hasznos cikket és linket osztunk meg.

Tartalmaz-e személyes segítséget az oktatás?

Az öt hét során lehetőség van két alkalommal személyes konzultáción is részt venni. A képzéshez kapcsolódó zárt Facebook csoportban korlátlan a kérdezési lehetőség.

Új szemléletet kaptunk az oktatáson: hogy a látogatóink, felhasználóink középpontba helyezése az, ami elősegíti a sikert. Számunkra ez a képzés legfőbb tanulsága.

„A webinársorozaton rendkívül alaposan és a részletekbe menően körüljártuk a weboldalak tervezésének és megvalósításának témáját. Az előadóktól sok hasznos tanácsot kaptunk a megvalósításra.”

Széll Csaba / Gerjen Jövőjéért Alapítvány

Mikor lesz legközelebb?

Az időpontok jellemzően pénteken 9-11 között vannak, öt héten keresztül. De nem szoktuk befejezni 11-kor. Addig maradunk, amíg kérdés van.

Az alkalmakhoz Zoom alkalmazáson keresztül lehet csatlakozni.

Jelenleg nincs meghatározott kezdési dátum. Ha érdekel a képzés, akkor írj a [email protected] címre. Ha 10-15 szervezet jelentkezése összegyűlik, indulunk!