6 ok, hogy miért legyen logód

Laptop áll egy asztalon, a fedele teleragasztva logós matricákkal.

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

Amikor új vállalkozást indítasz és sorba veszed, hogy mennyi mindenre van szükséged ehhez, valószínűleg nem a logó fog elsőként eszedbe jutni. Vagy eszedbe jut, de elbizonytalanodsz, hogy egyáltalán szükséged van-e rá. Pedig egy logó nagyon fontos része a vállalkozásod arculatának, nagy mértékben hozzá tud járulni ahhoz, hogy a márkád sikeres legyen.

Nike logó egy cipőn, McDonalds logó egy összegyűrt papírzacskón és Apple logó
Képek forrása: Pexels

Ha ránézel a fenti képre, valószínűleg te is egyből tudod, hogy melyik logó melyik márkát takarja, még akkor is, ha nincs ott a nevük. Sőt, ami még fontosabb, nem csak a márkanevüket tudod, hanem az adott márka általa keltett érzést is fel tudod idézni. Ezzel tulajdonképpen dióhéjban el is mondtuk, hogy miért fontos, hogy egy vállalkozásnak legyen logója, de nézzük meg részletesen is.

1. Megragadja a figyelmet

Manapság nagyon nehéz megragadni a vásárlók figyelmét, hiszen számtalan irányból és módon ömlik ránk az információ. Jó esetben is csak pár másodperced van rá, hogy felhívd a potenciális vásárlóid, ügyfeleid figyelmét arra, hogy létezel. Egy jó logó viszont gyorsan el bírja kapni az ember figyelmét.

2. A logó jelenti az első benyomást

A logó tulajdonképpen a bemutatkozásod azok felé, akik nem ismernek. Akár egy szempillantás alatt megtudható belőle, hogy mivel foglalkozol. Akkor jó, ha felkelted vele az érdeklődők figyelmét és kíváncsiságot ébresztesz bennük, hogy még többet akarjanak megtudni rólad. Egy silány, összecsapott logó akár el is tudja távolítani a potenciális érdeklődőket.

Patagónia címke egy ruhán és a Szépművészeti Múzeum logója

3. Identitást ad a vállalkozásnak

A logó jelenti az arculat alapját. A színeken, formákon és betűtípusokon keresztül megmutatja, hogy milyen értékeket képvisel a céged, milyen hangulatot, érzést sugall a terméked. Lehet, hogy a te vállalkozásod fiatalos, vicces vagy esetleg a hagyományos értékeket követi és profi? A célcsoportod tinikből, netán orvosokból áll? A jó logóban ezek mind tükröződnek, ezáltal segít abban, hogy a megfelelő célcsoportot érd el.

African Spa logója, illetve nagyon sok különböző söröskupak logókkal

4. Könnyű emlékezni rá

Az emberek a képekre, szimbólumokra sokkal könnyebben emlékeznek, mint a szövegre, így az is előfordulhat, hogy a vállalkozás nevét nem is tudják, viszont ha meglátják a logódat, könnyen beazonosítanak, felismerik a márkát.

Helly Hansen kabát egy férfin és a Balatob-felvidéki Nemzeti Park logója

5. Megkülönböztet a versenytársaktól

A logó egyrészt képes arra, hogy megmutassa miben vagy te más, mint a konkurencia, milyen előnyöket kínálsz hozzájuk képest. Másrészt a visszatérő vásárlóknak segítséget jelent, ha a polcon nem kell különösebben keresgélni, hanem egy szempillantás alatt beazonosítják a termékedet.

Zoktopus logója, illetve a Starbucks logója egy falon

6. Elősegíti a márkahűség kialakulását

A vásárlóknak szükségük van a következetességre. Ahogy a céged nő, a logód is egyre nagyobb körben lesz ismert, ami azt sugallja, hogy megbízható és elérhető vagy. A bizalommal pedig a márkahűség is együtt fog nőni.

Volkswagen kormánya és Dorko logó

A vállalkozástól függően a fenti indokok különböző súllyal eshetnek latba. Például egy most induló vállalkozásnak inkább a “bemutatkozásra” kell fókuszálnia, meg kell mutatnia, hogy milyen területen tevékenykedik, milyen szolgáltatást kínál, ki a célcsoportja. Régebb óta működő, bejáratott cégeknek pedig már célszerűbb inkább abba az irányba elmenni, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaiktól akár egy absztrakt logóval, amiből a tevékenységük ki sem derül. Ettől függetlenül az a legjobb, ha a logó a fenti pontok közül minél többnek meg tud felelni.

Összefoglalva

Egy jól megtervezett logó bizalmat ébreszt, elmondja a potenciális érdeklődőknek, hogy ki vagy és mivel foglalkozol, miben tudsz segíteni nekik. Anélkül, hogy korábban bármilyen kapcsolatod lett volna velük, megmutatja, hogy jó munkát végzel. Ha a logód igénytelen és összecsapott, a munkádról is ugyanezt fogják gondolni, ezért megéri időt, energiát fektetni a létrehozásába.

Ha pedig nincs logód, egyszerűen elszalasztod a lehetőséget, hogy beleragadj az emberek agyába. Ha körülnézel otthon, rájössz, hogy végtelen logóval vagy körülvéve…

12 logó különböző tárgyakon

Logótervezéssel kapcsolatban keress meg minket! Arra törekszünk, hogy a számodra tervezett logó minél inkább megfeleljen a fentieknek.

A logók forrása: a márkák saját weboldala, Unsplash, illetve saját fotók

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

* * * * * * * *

Legyen még jobb a weboldalad! Hasonló bejegyzéseket a Blogban találsz!