Rebeka H., fashion blogger arculata

Ügyfél: Rebeka H. blogger / oktatási projekt

Projekt: logó, blogcím, névjegykártya

Rebeka H póló és szatyor

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

Egy fiatal, Rebeka H. néven dolgozó blogger szeretné különlegessé tenni a webes felületeit: logózni a képeit, egyedivé tenni a blogoldalát. Divattal foglalkozik, Instagramon és YouTube-on is aktív. Célja a profi megjelenés. Milyenek lettek az arculati elemei?

Kutatás

Milyen megjelenésűek jelenleg a divattal foglalkozó blogok? Milyen grafikai elemekre lesz szükség? Mindenképpen érdemes első körben áttekinteni a „környezetet”, a többi, hasonló témával foglalkozó oldal megjelenését.

A fashion bloggerek főként saját weboldalukon (saját blogjukban), illetve a közösségi médiában aktívak. A divattal foglalkozó tematikus blogok megjelenése nagyon visszafogott, általában inkább fekete-fehér megjelenésűek, hogy a színes fotók minél nagyobb hangsúlyt kapjanak. Ennek megfelelően a blogcím és a logó általában fekete.

A logó kialakítása

A média felületeken való megjelenéshez szükséges egy logó, illetve a blog fejléce a blog címével. A logónak olyannak kell lennie, hogy a képeken is használni lehessen, tehát viszonylag kis méretben is jól mutasson és felismerhető legyen.

A blogger nevéből indultam ki, és először olyan betűtípust kerestem, ami különleges, van valamilyen feltűnő jellegzetessége.

Végül mégis maradtam egy nagyon egyszerű, de elegáns betűtípusnál. A 6 betűs név könnyen „becsomagolható” volt a H betűbe. Ennél a logónál nagyon fontos a hajszálpontos igazítás, mindennek mindennel passzolnia kell!

A blog címéhez is ugyanezt a betűtípust választottam végül, habár itt is megpróbálkoztam egy kézzel festettnek tűnő betűtípussal.

A blog címlapja: Famous Fashion

A blogok címe általában nem tartalmazza a blogger nevét. A blogcímben előfordulhat szokatlanabb betűtípus, de ez is csak nagyon egyszerűen, kis mértékben.

A blog elrendezésében nagyon egyszerű, letisztult formát akartam kialakítani. A közösségi média linkjei is a lehető legegyszerűbbek, csak körvonallal ábrázolják a megszokott ikonokat.

Instagram megjelenés

„Ügyfelem” főként az Instagramon és YouTube-on szeretne megjelenni. Az Instagramon kevés az olyan lehetőség, amely igazán egyedivé tehető a képektől függetlenül. A képekre elhelyezett logó viszont jól mutat.

A blogger névjegykártyája

Ahol a bloggerek igazán meg tudják mutatni az arculatukat, az a névjegykártyájuk. Ez mindenképpen kétoldalas és nagyon egyedi mintázatú, elrendezésű. Itt a fekete-fehér színezést kiegészítettem arany pöttyökkel, hogy egy kis csillogás is legyen benne.

A logó további felhasználása

Rebeka a jövőben tervezi sajátmárkás kollekció létrehozását is, a logó lehetséges használatát két terv mutatja be.

Ha egyedi arculatra, logóra van szükséged, szívesen segítünk.


A cikkben felhasznált képek és a bemutatott tárgyak logó nélküli verziójának képei innen származnak: Freepik, Marinad, Pexels, Pixabay, Needpix.

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

* * * * * * * *

Ha több projektünket is megnéznéd, a Munkáink oldalon találod őket! Lehetnél te a következő cikk szereplője!