Rebeka H., fashion blogger arculata
Ügyfél: Rebeka H. blogger / oktatási projekt
Projekt: logó, blogcím, névjegykártya
Egy fiatal, Rebeka H. néven dolgozó blogger szeretné különlegessé tenni a webes felületeit: logózni a képeit, egyedivé tenni a blogoldalát. Divattal foglalkozik, Instagramon és YouTube-on is aktív. Célja a profi megjelenés. Milyenek lettek az arculati elemei?
Miről olvashatsz?
Kutatás
Milyen megjelenésűek jelenleg a divattal foglalkozó blogok? Milyen grafikai elemekre lesz szükség? Mindenképpen érdemes első körben áttekinteni a „környezetet”, a többi, hasonló témával foglalkozó oldal megjelenését.
A fashion bloggerek főként saját weboldalukon (saját blogjukban), illetve a közösségi médiában aktívak. A divattal foglalkozó tematikus blogok megjelenése nagyon visszafogott, általában inkább fekete-fehér megjelenésűek, hogy a színes fotók minél nagyobb hangsúlyt kapjanak. Ennek megfelelően a blogcím és a logó általában fekete.
A logó kialakítása
A média felületeken való megjelenéshez szükséges egy logó, illetve a blog fejléce a blog címével. A logónak olyannak kell lennie, hogy a képeken is használni lehessen, tehát viszonylag kis méretben is jól mutasson és felismerhető legyen.
A blogger nevéből indultam ki, és először olyan betűtípust kerestem, ami különleges, van valamilyen feltűnő jellegzetessége.
Végül mégis maradtam egy nagyon egyszerű, de elegáns betűtípusnál. A 6 betűs név könnyen „becsomagolható” volt a H betűbe. Ennél a logónál nagyon fontos a hajszálpontos igazítás, mindennek mindennel passzolnia kell!
A blog címéhez is ugyanezt a betűtípust választottam végül, habár itt is megpróbálkoztam egy kézzel festettnek tűnő betűtípussal.
A blog címlapja: Famous Fashion
A blogok címe általában nem tartalmazza a blogger nevét. A blogcímben előfordulhat szokatlanabb betűtípus, de ez is csak nagyon egyszerűen, kis mértékben.
A blog elrendezésében nagyon egyszerű, letisztult formát akartam kialakítani. A közösségi média linkjei is a lehető legegyszerűbbek, csak körvonallal ábrázolják a megszokott ikonokat.
Instagram megjelenés
„Ügyfelem” főként az Instagramon és YouTube-on szeretne megjelenni. Az Instagramon kevés az olyan lehetőség, amely igazán egyedivé tehető a képektől függetlenül. A képekre elhelyezett logó viszont jól mutat.
A blogger névjegykártyája
Ahol a bloggerek igazán meg tudják mutatni az arculatukat, az a névjegykártyájuk. Ez mindenképpen kétoldalas és nagyon egyedi mintázatú, elrendezésű. Itt a fekete-fehér színezést kiegészítettem arany pöttyökkel, hogy egy kis csillogás is legyen benne.
A logó további felhasználása
Rebeka a jövőben tervezi sajátmárkás kollekció létrehozását is, a logó lehetséges használatát két terv mutatja be.
Ha egyedi arculatra, logóra van szükséged, szívesen segítünk.
—
A cikkben felhasznált képek és a bemutatott tárgyak logó nélküli verziójának képei innen származnak: Freepik, Marinad, Pexels, Pixabay, Needpix.
* * * * * * * *
Ha több projektünket is megnéznéd, a Munkáink oldalon találod őket! Lehetnél te a következő cikk szereplője!