Hogyan érd el, hogy megnyissák a hírleveleidet?
A világ legjobb hírleveleit írod. A tartalmuk érdekes és releváns a célközönséged számára. A megjelenésük is tökéletes. De mi van, ha alig nyitja meg valaki? Így esély sincs rá, hogy meggyőzd őket, te vagy az ő emberük.
Gondolj bele: a hírleveled számtalan más e-mail közé érkezik meg a címzett postaládájába és itt kell kivívnia az olvasó figyelmét. Ő pedig villámgyorsan dönt – elolvassa vagy teljesen figyelmen kívül hagyja a leveledet, a legrosszabb esetben egyből törli is azt olvasás nélkül.
Az olvasó akkor elégedett, ha magabiztosan el tudja dönteni egy levélről, hogy megnyitja-e vagy sem. Ahhoz, hogy ez így legyen, egyértelműen tudatni kell vele, hogy ki a feladó és miről szól konkrétan a levél (ez utóbbi a tárgy mezőből és a preheader-ből derülhet ki). Még mindig jobb, ha ezek ismeretében törli a levelet, mintha megnyitás után jön rá, hogy ez őt mégsem érdekli.
A következőkben tippeket kapsz rá, hogy a hírleveleid minél nagyobb arányban „túléljenek” és a tartalmuk eljusson az olvasóhoz. Három dologra kell tehát koncentrálnod: a feladóra, a tárgyra és a preheader-re.
Miről olvashatsz?
Feladó
Legelőször a levél feladóját látja meg az olvasó és már ennek alapján egy szempillantás alatt eldönti, hogy elolvassa-e a tárgyat. Ezért nagyon fontos, hogy teljesen világos és egyértelmű legyen, hogy ki küldte a levelet. Általában a márkanév vagy a weboldal neve jó választás, de jobban jársz, ha meg is személyesíted a feladót. Például: Zsóka || Nektonik Webdesign
A hírlevél tárgya
Egyértelműen derüljön ki belőle, hogy miről szól a hírlevél
Csábító lehet egy általános szöveget beírni a tárgy mezőbe, azt gondolván, hogy az olvasó majd kíváncsi lesz, hogy mi van konkrétan a levélben. Ez azonban rossz taktika. Még ha meg is nyitja, nem tudhatjuk, hogy mi lesz az ilyen levelek „eredménye”. Elképzelhető, hogy csak bosszankodás. Sokan egyébként az ilyen általános tárgyú leveleket meg sem nyitják, hanem egyszerűen törlik.
Erre egy rossz példa: Állatpark hírek | március – ebből a tárgyból nem derül ki semmi konkrét a levél tartalmát illetően. Elképzelhető, hogy párszor megnyitják, de egy idő után valószínűleg már figyelmen kívül fogják hagyni, főleg ha csak a hónapok nevei cserélődnek a tárgyban. Ennél sokkal világosabban és konkrétabban kell fogalmaznod, például: Kecskegidák születtek az Állatparkban, nézd meg őket te is!
A hírlevélre mindig gondolj úgy, mint az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyik legköltséghatékonyabb módja. Becsüld meg a feliratkozóidat és próbáld meg csökkenteni annak az esélyét, hogy bosszankodjanak egy megnyitott, de érdektelen levél miatt. Inkább helyezd a kezükbe a döntést.
A tárgy hossza ne legyen több 40 karakternél
A különböző levelezőprogramok eltérő mértékben, de limitálják a tárgyban megjelenített karakterek számát. Ez nemcsak programonként, de időről-időre is változhat, illetve az is befolyásolhatja, hogy milyen eszközön (pl. telefonon vagy asztali gépen) tekintik meg a felületet. Ezért célszerű a tárgy hosszát 40 karakterben maximálnod, ez nagyjából minden felületen biztosan meg fog jelenni.
A legfontosabb információkat, kulcsszavakat érdemes a tárgy elejére tenned, így biztosan nem lesznek levágva. Ez egyébként más szempontból is fontos. Gyakran csak az első pár szót olvassák el az emberek, ezért lényeges, hogy már ennyiből is kiderüljön a lényeg.
Rossz példa: Állatpark havi hírlevél | kecskegidák születtek – ebben az esetben először el kell olvasni az általános szöveget, mielőtt a konkrét, egyedi információhoz érne az olvasó. Már ha egyáltalán belefér a 40 karakterbe és elolvassa odáig. A feladó nevét (jelen esetben: Állatpark) egyébként is felesleges megismételni a tárgyban, hiszen jó esetben a feladónál ez már kiderült és így csak az értékes helyet foglalja a fontosabb kulcsszavak elől.
Szerepeljen benne a címzett neve. Vagy ne?
Egyes vélemények szerint ha a címzett neve szerepel a tárgyban, akkor elfogja a kíváncsiság és úgy érzi, meg kell tudnia, mi van a levélben. Más meglátás szerint ilyenkor az olvasó óvatossá válik, hiszen tisztában van vele, hogy a hírlevelet nem személyesen neki írták és ő csak egy a sok közül. Érdemes tesztelni, hogy neked melyik módszer válik be jobban és melyik esetben érsz el nagyobb megnyitási arányt.
Ha úgy döntesz, hogy szerepelteted a címzett nevét a tárgyban, akkor tartsd szem előtt az alábbiakat:
- csak a keresztnév szerepeljen
- ne legyen csupa nagybetűvel írva, különösen akkor, ha a tárgy többi része kisbetűvel van írva
- ne a legelső szó legyen, hiszen ebben az esetben is igaz, hogy értékes helyet vesz el a fontosabb információktól
A szimbólumokat, emojikat és a speciális karaktereket megfontoltan használd
A tárgy mezőben elhelyezett csillag, szívecske vagy egyéb emoji alapvetően azt a célt szolgálja, hogy a levél magára vonja az olvasó figyelmét. Kutatások szerint azonban az emberekben negatív érzést kelt, ha itt meglátnak egy emojit. Egyes e-mail szolgáltatók egyébként nem is jelenítik meg ezeket a szimbólumokat. Ráadásul esetükben is ugyanaz érvényes, mint a keresztneveknél: értékes helyet vesznek el a lényegtől.
Szintén rossz érzést kelt az olvasóban, ha a tárgy csupa nagybetűből áll, ráadásul végtelen felkiáltójel vagy egyéb speciális karakter is kíséri. Például: ÍGY KERESS HAVONTA 1 MILLIÓT!!!!!!! – ez egy klasszikus spam érzetét kelti.
Preheader
Ez az a szöveg, ami a tárgy után közvetlenül következik. Magyar neve nem igazán van. Alapból a levél eleje jelenik meg itt, de a legtöbb hírlevélküldő rendszerben külön is meg lehet írni a szövegét. Érdemes ezt a lehetőséget is kihasználni és úgy tekinteni rá, mint egy második tárgy mezőre. Itt folytathatod a tárgyban megkezdett gondolatot, további információkat közölhetsz, megpróbálhatod még jobban felkelteni az olvasó érdeklődését.
A preheader-ből általában több karakter jelenik meg, mint a tárgyból, de ez is erősen függ attól, hogy milyen eszközön vagy milyen beállítással tekintik meg a leveleket.
Ne feledkezz meg a minőségi tartalomról sem!
Ha a feladót, a tárgyat és a preheader-t is ügyesen kiaknáztad és sokan megnyitották a leveledet, fontos, hogy ezzel minőségi tartalomhoz jussanak. A levél tartalmát szabd a célközönségedre, legyen számukra releváns és értékadó. Így érheted el, hogy leveleidet ne csak megnyissák, hanem várják is!
***
Ha mi készítjük a weboldalad, szívesen segítünk hírlevélküldő rendszer kidolgozásával is. Megtanítunk a rendszer kezelésére is.
* * * * * * * *
Legyen még szuperebb a weboldalad! Hasonló bejegyzéseket a Blogban találsz!