Van Esély weboldal – automatizált adománygyűjtő rendszer

Ügyfél: Van Esély Alapítvány

Projekt: weboldal és adománygyűjtő rendszer

Van Esély alapítvány automatikus adománygyűjtő rendszerének kiépítése.

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

A Van Esély Alapítvány munkatársai egyszerűen megvettek minket a lelkesedésükkel és vidámságukkal! Korábban már készítettünk nekik egy weboldalt, amiről részletekbe menően beszámoltunk (sőt, akár le is töltheted az esettanulmányt). Már akkor is említettek további fejlesztési lehetőségeket, de akkora munka volt a honlap, hogy azt mondtuk, most pihenjünk egyet.

A pihenés nem tartott egy évig sem, és hirtelen nagyon sürgős lett, hogy saját adománygyűjtő rendszerük legyen, mert közeledett az éves kampány időszaka. Az egész munkát nagyjából 5-6 hét alatt végeztük el, visszaszámolva onnan, hogy az adománygyűjtő követeknek be kell jelenteni a kampány kezdetekor, hogy milyen felületet tudnak majd használni.

Az adománygyűjtő rendszer

Az alapítvány adománygyűjtő követek segítségével gyűjt pénzt az egész éves működésére és projektjeire. Ez a kampány évente 1-1,5 hónapon keresztül tart, az év többi részében nincs ilyen aktivitás. A szezonalitás egy kicsit mindig megnehezíti a kialakítást, mert az év fennmaradó részére is gondoskodni kell tartalomról.

Az alapítvány munkatársai más adománygyűjtő rendszerek működését vették alapul, és sokat beszélgettünk róla, ott mi működik jól és miben szeretnének mást.

A cél az volt, hogy minden követnek saját oldala legyen, ahol bemutatkozik. Ugyanezen az oldalon látszódjon a megcélzott összeg, aminek összegyűjtését a követ vállalja. A kampány során folyamatosan követhetők legyenek az egyes felajánlások, amikhez üzeneteket lehet fűzni, és a felajánlott adományok összege is, megmutatva, a cél hány százaléka gyűlt már össze.

A fizetési lehetőségeknél nagyon fontos volt, hogy a bankkártyás fizetés is a választhatók között legyen. Emellett lehessen átutalással, személyesen és esetleg PayPal-lel is fizetni.

Természetesen mindenki mindenről kapjon azonnali értesítést, kedves hangú levelet, és a szükséges információkat, ha például átutalást választott. A felajánlott adomány fizetését elfelejtők kapjanak emlékeztetőt, a befizetés után pedig köszönőlevelet. És lehetőleg mindezt automatikusan!

Fontos volt az is, hogy a munkatársak minél több tartalomhoz férjenek hozzá a WordPress admin felületén keresztül, hogy ne kelljen a mi segítségünk ahhoz, ha például egy adományt duplán ajánl fel valaki véletlenül.

Ami már megvolt

Szerencsére nem a nulláról indultunk. Korábban már ki lett választva és be lett állítva a MailerLite a hírlevelek kezelésére. Az OTP-vel már volt az Alapítványnak szerződése, és a SimplePay bankkártyás fizetés lehetősége is ott volt már az oldalon. Itt akár egyszeri, akár havi rendszerességű, automatikusan levonódó adományozást is lehetett kezdeményezni. A háttérben a weboldal, a bank és a hírlevélkezelő közötti kommunikációt már korábban is a SalesForm biztosította.

Grafikai tervezés és felhasználói felület

Megterveztük az összes aktív követet listázó oldalt és az egyes követek oldalát. A kért adatokat egyedi mezőkben tároljuk, és a listázó oldalon ezeknek a mezőknek a tartalma van megjelenítve a fotók alatt. Ez az oldal is nagyon fontos a kampány szempontjából. Más adománygyűjtő szervezeteknél sokszor hiányzik ez az oldal, és emiatt nehéz áttekinteni a kampányban szereplő követeket és a gyűjtés állását.

Az egyes követek oldala ennél jóval bonyolultabb lett. A kép, név, a kampány címe és a bemutatkozás az első szakasz. A második szakasz kontrasztos háttérrel egy információs blokk. A blokkban látható a célösszeg, az addigi felajánlások összege és a kampányból hátralévő idő. A szakaszt egy nagy „Támogatom” gomb zárja le. Az oldal többi rész csak akkor látszik, ha valaki ezt a gombot megnyomja.

Az egyes követek információs szakasza, ahol a céljaikról írhatnak.

Adományozó űrlap és folyamatok

A gomb megnyomása után nyílik ki az oldal nagyobb része, egy részletes űrlappal. Az űrlap mezőinek kitöltése és az „Elküldöm” gomb megnyomása után különböző háttérfolyamatok futnak le.

  • az adományozó neve, e-mail címe bekerül a MailerLite-ba mint feliratkozó. A checkboxoknak megfelelően vagy csak mint adományozó vagy mint hírlevél feliratkozó is;
  • a név és az üzenet megjelenik az oldal lejjebbi részén mint felajánló. A felajánlott összeg esetében válaszható, megjelenjen-e;
  • a felajánlott összeg hozzáadódik az eddig felajánlott összegekhez és módosítja a feljebbi szakasz adatát;
  • a felajánló a választott fizetési módnak megfelelő MailerLite csoportba is bekerül. A bankkártyás adományozás azonnali fizetést jelent, ebben az esetben sikeres fizetés esetén köszönőlevél, sikertelen fizetés esetén a lehetséges problémákat felsoroló levél van kiküldve. Ha pedig más fizetési módot választ valaki (átutalás, PayPal), akkor az annak megfelelő információkat olvashatja e-mailben. Ezeket a leveleket a MailerLite küldi ki.
Az adomány felajánlásakor kitöltendő mezők. Nagyon sokat beszélgettünk ezekről, hogy tényleg csak a legszükségesebb adatokat kelljen megadni.

Az oldal alján sorakoznak a felajánlások: általában név, összeg, dátum és üzenet. A felajánlások is könnyen szerkeszthetők a WordPress admin felületen, mivel egy egyedi típusú hozzászólás lett kialakítva ehhez, egyedi mezőkkel.

Az oldal alján sorakoznak a felajánlások, amiknek az összege megjelenik az oldal tetején

Szabadon választható támogatási összeg

Az együttműködő szoftvereket a SalesForm köti össze, ahol az adománygyűjtő követek megvásárolható „termék”-ként lettek regisztrálva. A SalesFormhoz kapcsolódó, annak funkcióira épülő egyedi kód teszi lehetővé, hogy a támogatás összege szabadon beírható legyen, így a „termék” maga szabadáras.

Aktív követek oldala

Nemcsak az egyes követeknek van saját oldala, hanem egy gyűjtőoldalon megjelenik az összes, aktuális kampányban dolgozó követ. Ennek az oldalnak a célja a választási lehetőség, hogy aki nem elkötelezett egyik adománygyűjtő felé sem, az ki tudja választani, kinek a célját támogatja. Állandóan változó sorrendben listázva jelennek meg, hogy ne kerüljön hátrányba az sem, aki pl. ABC rendben a sor végén lenne.

Minden követ egy kis kártyán jelenik meg a kampánya címével, saját nevével és a felajánlásokra, adományokra vonatkozó néhány adattal. Igazából ez olyan, mint egy blogoldal, csak a képek alatt a kampány szempontjából fontos adatok jelennek meg.

Az oldal tetején is szerepel egy egyedi fejlesztésű számláló, ami összeadja az adott évi kampányban beérkezett összes felajánlás összegét. (Ez 2023-ban rekordösszeg lett és túlszárnyalta a legreménytelibb elképzeléseket is: 8,25 millió Ft. Ebből rengeteg hajléktalan ember pályázata lehet nyertes!)

Amikor nincsenek aktív követek, azaz nincs kampányidőszak, így változik a követek gyűjtőoldala. Ez automatikusan van beállítva, nem kell külön a szöveget kiírni. Az adott évi kampányban gyűjtött összeg egészen december 31-ig lesz látható.

Jövőbeli fejlesztések

Persze az 5-6 hét alatt nem sikerült mindennel végezni. Csak annyit csináltunk meg, hogy a kampány működhessen, lefuthasson.

Ami még csak tervben van: a korábbi összes adománygyűjtő követ listájának oldala. Itt sorakozik majd mindenki, aki valaha is követe volt az Alapítványnak. Annyi kihívást jelent az oldal, hogy 2022-ig egy másik weboldalon jelentek meg a gyűjtések, így mindenkinek egy külső linket kell megadni, ahol a bemutatkozása és a céljai látszanak. A 2023-as és a jövőbeli követek pedig már automatikusan kerülnek erre az oldalra a kampány zárása után.

Egy további fejlesztés lehetne, hogy az egyes követek oldalán megjelenítsük az adománygyűjtéshez kapcsolódó Facebook posztjaikat, ahol folyamatosan buzdítanak másokat a felajánlásra és beszámolnak a vállalásukról.

Úgyhogy a közös munka folytatódik! (De mi nem bánjuk!)

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

* * * * * * * *

Ha több projektünket is megnéznéd, a Munkáink oldalon találod őket! Lehetnél te a következő cikk szereplője!