Így tervezz hatékony névjegykártyát!

Az internet korában sokan nem már látják értelmét a hagyományos, nyomtatott névjegykártya osztogatásának. Végül is pár pillanat alatt bármi megtalálható a neten, illetve a kontaktjainkat sem papír alapon őrizgetjük már, hanem a telefonunkon tároljuk. Pedig ebben a klasszikus marketing eszközben még mindig rengeteg lehetőség rejlik. Ha ezt ügyesen kihasználod, növelni tudod vállalkozásodat.
Miről olvashatsz?
Miért fontosak még manapság is a névjegykártyák?
Soha nem tudhatod, mikor találkozol egy potenciális ügyféllel. Lehet, hogy éppen nyaralás közben vagy egy kerti partin. Az is előfordulhat, hogy valamelyikőtök épp siet és nincs idő a telefonba felvinni az adatokat (amiről pár hónap múlva már azt sem fogja tudni a másik fél, hogy ki az). Az ellenkező látszat ellenére az emberek nagyobb részének nincs is okostelefonja, vagy egyszerűen csak nem szereti használni azt. Az is előfordulhat, hogy a telefon lemerült vagy nincs internetkapcsolat. Ha készenlétben tartod a kártyádat, nem kell kihagynod egy ilyen lehetőséget sem!
Ha kreatív, egyedi és minőségi a kártyád megjelenése, biztosan megragadod vele a másik fél érdeklődését. Megmutathatod vele vállalkozásod identitását, azt, hogy mennyire vagy kreatív és profi. Ha a kártyád olcsónak, gagyinak tűnik, kisebb eséllyel fognak veled üzletet kötni. Ne feledd! Soha nincs második esélyed az első benyomásra.
Ahhoz, hogy ütős névjegykártyád legyen, tudnod kell, hogy milyen részletekre figyelj oda. Ezeket vesszük most sorra.
Ezekre figyelj a névjegykártyád készítésekor
Látszólagos egyszerűsége ellenére számos módja van, hogy növeld a névjegykártyád hatékonyságát. Minden egyes összetevő egy lehetőség arra, hogy megerősítsd a vállalkozásod, márkád identitását és felismerhetővé válj a piacon. Ebben a színek, textúrák, formák és egyéb elemek is szerepet játszhatnak.
Legyen rajta a logód!
A logó identitást ad a vállalkozásodnak, könnyen azonosíthatóvá teszi azt. Ezért alap, hogy a névjegykártyádon is rajta legyen.
Arculati színek használata
Használd az arculati színeidet a névjegykártyádon is. Egyrészt szemet gyönyörködtetőbb egy színes kártya, másrészt hatékonyabban tudsz kommunikálni a leendő ügyfeleiddel, hiszen a színek érzéseket, érzelmeket keltenek az emberekben. Ha ismered a színek mögött rejlő jelentéseket, egy megnyerőbb vizuális hatású kártyát tudsz létrehozni.
Mindig tartsd azonban szem előtt, hogy a kártyán szereplő információk, adatok olyan színnel szerepeljenek, amelyek nem rontják az olvashatóságot.

Betűtípus kiválasztása
A színekhez hasonlóan a különböző betűtípusok is eltérő hangulatot, érzést keltenek, ezért érdemes a bennük rejlő lehetőséget is kihasználni. Eltérő hatást kelt például egy klasszikus talpas betűtípus, mint egy modern talpatlan. Vannak betűtípusok, melyek alkalmazásával a márka nőiesnek, vagy inkább férfiasnak tűnik.
Ahogy a weboldalakra általában, úgy a névjegykártyákra is igaz, hogy ha túl sokféle betűtípus van rajtuk, az zavaros hatást kelt. Használj maximum 2-3 féle betűtípust és figyelj a betűméretre is, hogy könnyen olvasható legyen a szöveg.
Légy kreatív!
Mutasd meg kreativitásodat a kártyádon keresztül! Próbáld meg elérni, hogy az emberek ne akarják majd kidobni, mert annyira tetszetős és egyedi. Helyezz el rajta például grafikákat, de akár egy egyszerű szegéllyel is sokat tudsz hozzátenni a kinézetéhez.
Természetesen nem minden vállalkozáshoz illik az extravagáns megjelenés. Egy orvos névjegykártyája nyilván kevésbé lesz feltűnő, mint mondjuk egy varrónőé.

Méret és forma
A névjegykártyák méretére nincs világszabvány, ez földrészenként, de akár országonként is eltérő lehet. Magyarországon a 90 mm x 50 mm (fekvő vagy álló) a legelfogadottabb méret. Természetesen ettől eltérő méretben is készíthető névjegy, akár kisebb, akár nagyobb. Nyilván a nagyobb kártyák kevésbé praktikusak, hiszen nem férnek bele a kártyatartóba, pénztárcába. Ha kisebb kártyában gondolkodsz, tartsd szem előtt, hogy legyen elég hely a fontos információknak.
A legtöbb kártya téglalap alakú, de egy kis csavarral készíttethetsz eltérő formájút is, mely utal a vállalkozásodra. Gyakorlatilag bármilyen formájú lehet, a lehetőségek végtelenek.
Ha azonban fontosnak tartod a könnyű tárolhatóságot, akkor maradj a szabvány formánál és méretnél. Még mindig lehet egyedi, kreatív kártyád anélkül is, hogy ezektől eltérnél.

Milyen anyagból legyen?
Fontos, hogy minőségi alapanyagot válassz, hiszen ezzel is azt üzened a potenciális ügyfeleknek, hogy a szolgáltatásod, terméked is minőségi.
A leggyakoribb alapanyag nyilván a papír. Ez kevésbé tartós és ellenálló, viszont olcsóbb, mint az egyéb megoldások. Lehet fényes, matt, texturált vagy más típusú papír, lehet akár dombornyomott vagy formavágott is.
Névjegykártyát lehet készíttetni műanyagból is. Ez ugyan drágább megoldás, de szilárdsága miatt tartósabb és ellenállóbb a papírnál és jobban ki is lehet vele tűnni.
Adatok feltüntetése
Fontos, hogy a kártya tartalmazza az összes fontos elérhetőségi adatodat, úgyis mint a neved, a vállalkozásod neve, munkaköröd, e-mail címed, telefonszámod és a postai címed. Ezeken kívül egyéb adatokat is feltüntethetsz, például a weboldalad címét és a közösségi média fiókjaidat.
Fontos, hogy ezek az adatok jól olvashatóak legyenek. Ehhez az kell, hogy megfelelő legyen a szöveg színe és betűmérete, illetve ne legyen zsúfolt a megjelenés. Akár a kártya mindkét oldalát felhasználhatod: az egyik oldalát a fontosabb adatok számára, a hátoldalát pedig további információkhoz (pl. QR-kód).
Cselekvésre való felhívás
Ha gondolod, tehetsz rá valamilyen cselekvésre való felhívást is. Ez lehet például ajánlat egy ingyenes konzultációra, link egy értékes tartalom letöltéséhez vagy egy videó megtekintéséhez. Ha ez olyasmi, ami segít az embereknek megoldani valamely problémájukat, akkor nagyobb valószínűséggel fogják megtenni a következő lépést.

Hitelességed, megbízhatóságod bemutatása
A kártyán feltüntetheted szakmai szervezeti tagságod, elhelyezhetsz rajta ajánlást vagy egy fényképet magadról (ez mindenképp profi fotó legyen). Mindezek további meggyőző elemeket jelentenek leendő ügyfeleid számára.
Csak egy apró kartondarab…
Az üzletkötések során még mindig meghatározó a személyes jelenlét, és az első benyomás kihat a továbbiakra is. Ezért fontos, hogy névjegykártyád professzionalitást sugározzon. Ha odafigyelsz a cikkben felsorolt összetevőkre és kihasználod az egyes elemekben rejlő lehetőségeket, tettél egy lépést vállalkozásod növelése felé. Még ha az emberek nagyobb része kidobja is a kártyádat, egy részük biztosan megtartja, vagy legalábbis bekerülnek a rajta lévő információk a digitális eszközeikbe.
Ha úgy érzed, egyedül nem megy a névjegykártyád megtervezése, arculatod kialakításának keretében számíthatsz ránk ebben is!
* * * * * * * *
Legyen még szuperebb a weboldalad! Hasonló bejegyzéseket a Blogban találsz!