A sikeres nonprofit weboldal

Pár éve már, hogy elkezdtük átalakítani a Van Esély Alapítvány honlapját. Nagyon hamar rájöttünk, hogy egy nonprofit szervezet weboldala esetében más gyakorlatot kell követnünk, mint addig. Nem minden módszer használható, amit addig üzleti weboldalak esetében alkalmaztunk.
Elkezdtük kutatni a témát: miben különbözik egy nonprofit szervezet weboldala egy vállalkozásétól? Mire kell odafigyelni? Milyen jól működő gyakorlatokat érdemes követni?
Bemutatunk néhány szempontot, ha nonprofit szervezetednek szeretnél honlapot. Mire figyelj, hogy a weboldal a lehető legjobb befektetés legyen a szervezeted részéről? Hogyan kell elkészíteni, hogy a leginkább támogassa a céljaitokat?
Miről olvashatsz?
Határozd meg pontosan, mit szeretnél és kihez szólsz!
Minden weboldalnál meg kell határozni, mi a célja és kit akar megszólítani. Ha ez a lépés kimarad, akkor lehet, hogy gyönyörű lesz a végeredmény. De egyáltalán nem biztos, hogy hasznosnak bizonyul majd a befektetés! (Hiszen a honlap árát közvetlenül a szervezet működésére vagy programjára is lehetne költeni.)
Egy üzleti honlap elsődleges célja lehet például eladás, érdeklődők vagy feliratkozók elérhetőségének gyűjtése. Amikor egy cég képviselőjével elkezdünk beszélgetni a honlapjukról, először ennek a meghatározását kérjük. És azt, hogy szűkítsük le a kört egyetlen fő célra, esetleg néhány másodlagosra.
A megcélzott közönség esetében is azt szoktuk javasolni, lehetőleg legyen egységes, pontosan leírható, körülhatárolható. Ha esetleg több, nagyon különböző csoport is potenciális ügyfél lehet, akkor előfordul, hogy inkább több weboldal létrehozását javasoljuk.
Egy nonprofit szervezet esetében egyetlen weboldal készül majd. Ennek viszont biztosan több különböző, de egyformán fontos célja lesz. Mindenképpen meg kell szólítanod a lehetséges támogatókat, adományozókat, a potenciális önkénteseket és természetesen a szervezeted klienseit. És mellettük még lehetséges, hogy vannak tartalmaid például a tanítványaidnak. Gyakornokoknak. A sajtónak. A sor folytatható, érdemes számba venni mindenkit!
És valószínűleg nekik mind különböző hangnemű és információs igényű szövegekre van szükségük.
A célokat is nagyon nehéz sorrendbe rendezni, mert mi fontosabb? Az adománygyűjtésnek akkor van értelme, ha vannak kliensek. A klienseknek viszont csak akkor tudsz segíteni, ha vannak adományozók és/vagy önkéntesek.
Mondd el, mivel foglalkozol és mi a célod!
Minden weboldalon a legfontosabb szakasz a főoldal teteje. Itt kell tisztán, pontosan és röviden megfogalmaznod, mit ajánlasz a látogatódnak.
Egy vállalkozásnál is nagyon fontos ez a rész. Ha olvasóként úgy látom, a cég nem tud segíteni a problémám megoldásában, akkor valószínűleg nem is olvasok tovább.
Nonprofitként itt be kell mutatnod a szervezeted célját, vízióját, és hogy mit teszel ennek a megvalósításáért. Mindezt egy, de maximum két-három mondatban. Ráadásul azonnali lehetőséget kell adnod a látogatóknak, hogy bevonódjanak és elköteleződjenek a céljaid mellett ők is.
Mindezt szerethető üzenetként kell láthatóvá tenned. Olyan ügyként bemutatnod, ami mellé könnyű odaállni és támogatni.
Ismerd meg alaposan a támogatóidat, adományozóidat!
Biztos, hogy a klienseidet nagyon pontosan ismered. Tudod, milyen problémáik vannak és sokat tanultál, sok tapasztalatot gyűjtöttél azért, hogy minél hatékonyabban tudj nekik segíteni. Az ő megszólításuk valószínűleg nem okoz problémát.
De vajon a támogatóidat is ugyanilyen jól ismered?
A támogatóid nem csak pénzzel akarják ellátni a szervezeted. Az adományozás mögött általában erős érzelmek állnak. Változtatni szeretnének a világon, szeretnék, hogy jobb legyen. A pozitív hatást szeretnék látni, és szeretnének ennek az elérésébe bevonódni. Ha úgy tudod megszólítani őket, hogy úgy érzik, részesei az erőfeszítésnek, akkor jobban bíznak a szervezetben és nagyobb eséllyel adományoznak rendszeresen.
Ösztönözd cselekvésre a látogatókat!
Sose téveszd szem elől, hogy a honlapodnak nem a tájékoztatás vagy csak a bemutatkozás a funkciója. Még nonprofitként sem!
Ha már tudod, kik látogatják a honlapodat és mit szeretnének, akkor világosan fogalmazd meg, hogyan lehetnek ők is részesei a munkádnak, a küldetésednek. Aktivizáld őket!
Kezdetnek az is elég lehet, ha feliratkoznak a hírlevél listádra. De azt is fogalmazd meg egyértelműen, hogyan tudják segíteni a szervezetet és bevonódni a munkába. Ez lehet adományozás, további adományozók keresése, önkéntes munka, a szervezet képviselete.
A weboldalad minden egyes oldalának legyen célja, például bizalomépítés, szakértelem bemutatása, elköteleződés erősítése vagy aktivizálás. És mindenképpen figyelj oda, hogy a látogatók sehol ne kerüljenek zsákutcába, azaz mindenhol találjanak lehetőséget az aktivitásra, legalább a továbbkattintásra.
A weboldalad felépítése legyen áttekinthető!
Több közönséghez is szólsz. Nagyon fontos, hogy mindenki gyorsan megtalálja azt a tartalmat az oldaladon, amit keres. Két dologra kell legfőképpen figyelned: a menükre és a főoldalra.
A navigációt nagyon átgondoltan kell kialakítanod. Legyenek az igazán fontos tartalmak közvetlenül is elérhetők a főmenüben. Viszont azért mégse legyen olyan óriási és szerteágazó, mint egy barkácsáruházé. Átgondoltan kell a menücímkéket kitalálni, hogy mindenki könnyedén megtalálja a neki szóló almenüpontokat is.
A főoldalnak is egyszerre kell több közönséget megszólítania és információt adnia. Ráadásul vonzónak és megnyerőnek kell lennie mind az adományozók, mind a kliensek számára, és segítenie kell az eligazodást mindenki számára.
A szövegek szólítsák meg a közönséged!
Lesz olyan olvasód, aki csak átfutja az oldalt, és lesz, aki minden egyes mondatot végig olvas. Van, akit könnyű meggyőznöd, hogy jó célt szolgálsz, és van, aki erről nagyon alaposan meg akar bizonyosodni. És még csak a támogatókról, adományozókról beszélünk!
A klienseidnek fontos, hogy tudják, pontosan miben várhatnak segítséget. A feléjük megfogalmazott üzenet is legyen egyértelmű, gyorsan és könnyen olvasható. Ha ezt sikerül jól megfogalmazni, azzal megelőzheted például a félreértésekből adódó, sértett kommenteket is.
Erősítsd a bizalmat!
Minden cég és szervezet weboldala esetében nagyon fontos, hogy bizalmat keltsen a látogatókban. A bizalom egészen kézzelfogható dolgokat jelent. Győzd meg a látogatódat, hogy a céged, szervezeted létezik és működik. Hogy nincs kockázata, ha elköteleződik irántad és hogy érdemes veled kapcsolatba kerülnie. Hogy valóban azzal foglalkozol, amit mondasz magadról, ráadásul a lehető legnagyobb szakértelemmel és odafigyeléssel. Ha hosszú távon elkötelezett vásárlókat, adományozókat, önkénteseket, klienseket szeretnél, akkor ennek a bizalom az alapja.
A bizalom nem magától értetődő sem a vállalkozások, sem a nonprofit szervezetek irányában. Mindig meg kell érte dolgozni. Mindenkiben felmerül a kérdés, jó helyre kerül-e a pénze, adománya, azt kapja-e érte, amit szeretne.
Egy vállalkozás esetében ez egy termék vagy szolgáltatás. A te esetedben az, hogy a szervezetetek által valamilyen pozitív változást hoz a világba, részese lehet egy nagyobb küldetésnek. (Legyen ez gazdátlan állatokról való gondoskodás, beteg gyermekek gyógyítása vagy hátrányos helyzetűek támogatása.)
Ahogy a vállalkozások versengenek egymással, úgy a támogatást igénylő szervezetek is. Sőt, a nonprofit szervezetek tágabb körben konkurálnak, legalábbis az adományozók tekintetében. Ha például bútort keresek, nem fogok helyette egészségügyi szolgáltatást venni. Viszont ha jótékonykodni szeretnék, akkor szinte mindegy, hogy kinek adom a pénzem vagy az időm. Ugyanolyan jól érezhetem magam, ha a természetvédelmet támogatom, mintha egy vidéki tanodának adnék támogatást.
Az adományozók rengeteg szervezet közül tudnak választani. Muszáj kiemelkedni a „versenytársak” közül, akik szintén támogatásokat gyűjtenek céljaik megvalósítására.
Legyen átlátható a működésed!
Mutasd be, hogyan működik és gazdálkodik a szervezeted. Mutasd be, hogy az adományozóid segítségével tényleg javítasz egy kicsit a világon!
Nem elég a hivatalos adatokat közzétenned, mint egy vállalkozás esetében (elérhetőségek, bejegyzési adatok, cím, kapcsolatfelvételi lehetőségek).
Fontos minél pontosabban, részletesebben és főleg érthetően bemutatnod, honnan jön a pénzed és hová megy. Az adományok, támogatások hová kerülnek, hogyan vannak / voltak / lesznek felhasználva, hogyan segítik a víziód megvalósítását.
Ha ennek a bemutatása jól működik, nemcsak egyszerűen bizonyítékot szolgáltatsz a szervezet működőképességére. Egy egyre erősebb spirálba kerülhetsz! Ha sikerül hatásosan bemutatnod a szervezeted munkáját, a hatást a kliensek életére, azzal valószínűleg egyre több adományozót, támogatót sikerül meggyőznöd, hogy álljon melléd. Ennek segítségével pedig a szervezeted nőhet, és egyre nagyobb hatást tudsz elérni.
Mutasd be, hogyan hatsz a világra!
Egy adományozó, támogató, önkéntes nem a pénzétől vagy idejétől szeretne megszabadulni, hanem változást szeretne elérni valamilyen számára fontos területen. Hozzá szeretne járulni egy probléma megoldásához.
Neki kell bemutatnod, hogy érdemes melléd állnia! Nagyon fontos, hogy ne csak dolgozz, hanem mutasd is be azt a sok jót, amit teszel. Tedd láthatóvá!
Használj erre minél többféle eszközt és módszert. Mutass be statisztikákat, esettanulmányokat, történeteket, fotókat. Hangsúlyozd minden esetben, pontosan miben és hogyan segítettek az adományok, támogatás. Jó, ha ezt minél személyesebb hangnemben és módon tudod megtenni.
Tereld az érdeklődőidet a honlapod felé, ne pedig onnan el!
A hatás bemutatása nagyon fontos. De reálisan fel kell mérni, hogyan tudsz rendszeresen a szervezet hatását bemutató tartalmakat készíteni, mert ez bizony időbe és energiába kerül. A legegyszerűbbnek az tűnhet, ha a közösségi médiában, például Facebookon, Instagramon osztod meg a híreidet és vagy jelen.
Viszont mindig tartsd szem előtt, hogy a legfontosabb információk, az adományozási lehetőségek a weboldaladon elérhetők, így jobb megoldás nem a közösségi média felé terelni az érdeklődőket, hanem éppen ellenkezőleg! Arra használni azokat, hogy ösztönözd a honlapod felkeresését!
A blog az üzleti vállalkozások esetében elengedhetetlen, de a nonprofit szervezeted megjelenését is hatékonyan segíti. Nemcsak szervezeti hírekről számolhatsz be, hanem érdemes adományozóktól vagy akár kliensektől kérni beszámolókat, történeteket, amik a szervezetedhez kötődnek. Ezek egyszerre mutatják be sikereiteket, erősítik a bizalmat és az elköteleződést.
Mutasd be a szakértelmed és hogy kik állnak melletted!
A bemutatkozó oldal a cégek, főleg a kisvállalkozások esetében nagyon fontos a bizalom kialakítása szempontjából.
Nonprofitként is meghatározó ez az oldal. Itt a főoldalhoz képest részletesebben bemutathatod a szervezet vízióját, céljait, és hogy ezeket hogyan éred el. Azonban nem csak a kliensek életére gyakorolt hatás a fontos, hanem az is, kik dolgoznak a célok elérésén.
A munkatársak és segítők bemutatása nagyon hatékony lehet a bizalomépítésben. Ha szakértő és barátságos emberek jelennek meg, az azt mutatja, hogy a szervezet és a tevékenysége valódi, azaz az adomány jó helyre kerül. (Ezért nagyon fontos, hogy a munkatársakról milyen fotók jelennek meg ezen az oldalon!) Ha szakmai részletek és rövid életrajz is meg van osztva, ez azt jelzi, hogy a szervezeted rendelkezik minőségi szaktudással, amely segíti a céljaid elérését. A barátságos megjelenés és hangnem pedig azt is erősíti a látogatókban, hogy jó a szervezeted közösségéhez tartozni.
Tovább erősíti a bizalmat a nagyobb támogatók megnevezése, akik névvel vagy cégként beállnak a szervezet mögé, nyilvánosan is vállalják a támogatásukat.
Weboldalad megjelenése legyen ugyanolyan professzionális, mint a munkád!
Ha valaki még nem ismer, csak a külsőd alapján tud először megítélni. A weboldalad megjelenése még jobban számít, mint néhány évvel ezelőtt. A hitelességet, megbízhatóságot igenis be kell mutatni.
Te sem szívesen vásárolsz egy elavult, kényelmetlen, áttekinthetetlen webshopban, ami esetleg telefonon nem is olvasható jól. Joggal gondolod, hogy a cégnél ugyanilyenek a körülmények. Félnél megbízni bennük, nem igaz?
Nem kell, hogy bonyolult legyen az oldalad. De legyen könnyen áttekinthető, professzionális megjelenésű, barátságos. Akkor a látogatók azt feltételezik, a szervezet is ugyanilyen: professzionális, világos célokkal rendelkezik és áttekinthetően gazdálkodik. Sokkal könnyebben köteleződnek el és szívesebben bízzák rád személyes adataikat is akár. Hajlandók feliratkozni a hírleveledre vagy kezdeményeznek bankkártyás adományozást.
Legyenek biztonságban az érzékeny, személyes adatok!
Ahogy egy vállalkozásnál nagyon fontos a vásárlók adatainak védelme, úgy egy nonprofit szervezetnél is kiemelt figyelmet kell erre fordítani mind a kliensek, mind az adományozók esetében.
Az adományozóknak például tudniuk kell, a kapcsolatfelvétel vagy adomány küldése után hogyan kezeld majd a személyes adataikat, fel fogod-e venni velük a kapcsolatot vagy megjeleníted-e az adományt például a honlapon.
Általában véve minden olyan folyamat, ahol valaki megadja a személyes adatait, legyen ugyanolyan körültekintően kezelve, mint egy üzleti oldalon. A látogatóid rengeteg weboldalt felkeresnek minden nap. Ne különbözzön a bankkártyás fizetés vagy a hírlevélre való fel- és leiratkozás a megszokottól.
Legyen a honlapod könnyen kezelhető!
Ez mindenkinél fontos szempont. De a nonprofit szervezeteknél azért különösen, mert szinte biztos, hogy minden munkatárs és önkéntes sokkal inkább leterhelt és sokkal többféle feladatot végez, mint egy ugyanakkora létszámú cégnél.
Gyorsan és hatékonyan tudj tartalmat feltölteni!
Nagyon hasznos, ha bármelyik munkatárs képes tartalmat feltölteni vagy módosítani, ha kell. És ehhez ne kelljen kézikönyveket átolvasni, informatikai képzéseket elvégezni, nem működő funkciókon, hibákon átevickélni és ne igényeljen túl sok időt vagy energiát.
Ne egy emberen múljon a weboldal fejlesztése!
Többször találkoztunk olyan oldallal, ami nagyon speciális építővel, ritkán használt keretrendszerben készült. Aki létrehozta – esetleg önkéntesen -, ehhez értett. Viszont jó, ha nem egy embertől függ a honlap működése! Ha az illető távozik vagy időhiánnyal küzd, talán soha többé nem sikerül olyan szakembert találni, aki segítene a problémákban és a fejlesztésben.
Ha a WordPresst vagy valamelyik hasonlóan elterjedt keretrendszert választod, akkor nagy eséllyel tudsz segítséget kérni később is, mert sok hozzáértőt fogsz találni.
A látogatódnak ne kelljen elnézőnek lennie!
A látogatóid nemcsak a te oldaladat nézegetik, hanem naponta akár több tíz vagy száz weboldallal találkoznak. Információk után kutatnak, megoldásokat keresnek, időpontot foglalnak, bankkártyával vásárolnak. Megszokták, hogy néz ki és hogyan működik egy jól felépített üzleti weboldal.
Legyen a te oldalad is könnyen kezelhető. Jól lehessen olvasni telefonon is. Működjenek a gombok, legyen gyors, töltődjön be minden. Technikailag hasonlítson a lehető legjobban egy üzleti oldalra.
Ha pedig adományozni szeretne, akkor tehesse meg azonnal, ahogyan egy webshopban vásárol. A lehető legkevesebb lépést kelljen megtennie, a lehető legkevesebb adatot megadni. És használj ugyanolyan megbízható banki felületeket, mint egy internetes bolt.
Használj hírlevelet!
Ha egy látogatót már rávettél arra, hogy felkeresse az oldalad, megismerkedjen a küldetéseddel és a munkáddal, és érdekli, amit csinálsz, akkor ne bízd a véletlenre, hogy újra rád figyel-e!
Nincs olyan támogatást vagy adományokat kérő szervezet, akinek ne lenne fontos hírlevél rendszert működtetni. Így lehet a leghatékonyabban elérni azokat, akik már bármilyen szinten el vannak köteleződve az ügy iránt.
Itt sem lehet túl erősen hangsúlyozni: a feliratkozás lehetősége legyen vonzó, a folyamata pedig könnyű. Az adatkezelés pedig legyen tökéletesen rendben, ne kelljen külön e-mailt írni, ha mégis leiratkozna, ez is legyen elérhető egy kattintással.
Legyenek elérhetők a kötelező dokumentumok!
Írtunk már arról, mik egy üzleti weboldal kötelező elemei. Nonprofitként ehhez képest van még néhány dolog, amit elérhetővé kell tenned, és persze sok olyan információ, ami a bizalmat, megbízhatóságot erősíti.
- kapcsolati adatok, elérhetőségek (székhely, levelezési cím, e-mail és telefon elérhetőség). Érdemes feltüntetni minden praktikus információt: milyen ügyekben lehet keresni (ideértve a segítséget kérőket is), és hogy ki mikor fog választ adni a megkeresésre.
- közösségi média profilok.
- a szervezet víziója és missziója, dolgozói, az elért eredmények.
- hivatalos dokumentumok, pl. alapító okirat, éves beszámolók, közhasznúsági jelentések, adó 1% felhasználása, stb.
- adományozási lehetőségek, adószám és bankszámlaszám, bankkártyás adományozás lehetősége, esetleg tárgyi adományok vagy pro bono szolgáltatások, amikkel segíthetnek.
Ezeket az adatokat, dokumentumokat helyezd el körültekintően. Az adományozási lehetőségek és az adószám legyen nagyon könnyen és gyorsan elérhető, de a beszámolókkal vagy a közhasznúsági jelentésekkel ne terheld a főmenüt.
Ne felejtkezz el ezekről az oldalakról!
Lehet, hogy úgy érzed, már így is rengeteg a tartalom a weboldaladon, mégis, erre a néhány oldalra külön-külön is szükség van. Akkor is, ha a tartalmukat már más oldalakon is megjeleníted.
Támogatási oldal
Ha párhuzamot kell vonni az üzleti weboldalakkal, akkor ez egy landing oldalhoz hasonlítható. Ugyanúgy kell optimalizálni, ugyanolyan könnyen kezelhetőnek kell lennie. Legyen azonnal, tisztán látható, miért érdemes a szervezetedet támogatni, egy-egy adománnyal hogyan tudja valaki egy kicsit megváltoztatni a világot.
Technikailag ugyanolyan könnyen kezelhetőnek és informatívnak kell lennie, mint egy termék vagy szolgáltatás eladási oldalának.
Érdemes többféle támogatási lehetőséget bemutatni, hogy legyen választási lehetőség. Jó, ha többféle módon lehet pénzt juttatni számotokra: például legyen biztonságos, gyors és könnyű a bankkártyás fizetés, de legyen elérhető az átutalás vagy a PayPal fizetés információja is.
Jó, ha lehet választani kisebb és nagyobb összegű támogatási lehetőség között. Ne legyen ciki a mikroadomány, de ösztönözze az oldal a nagyobb összeg felajánlását is. Ha lehet választani az adományozott összegek között, az gyorsítja a döntést.
Hosszú távon nagyon hasznos, ha lehet rendszeres adományozást is választani. Így a következő hónapokban már nincs szükség az adományozó aktivitására, jóváhagyására, a bank automatikusan levonja a számlájáról az összeget. Ennek viszont komoly előírásai vannak, elkötelezettnek kell lenned, hogy ezeknek megfelelsz. És az adományozó számára is egyértelműnek kell lennie, melyiket választja.
Önkéntes oldal
Ha a szervezeted keres önkénteseket, vagy már dolgoznak is, akkor mindenképpen legyen az ezzel kapcsolatos információkról egy külön oldal. Legyen inspiráló, motiváló! Mutasd be, miért előnyös és vonzó nálatok önkéntes munkát végezni. Ossz meg minden praktikus információt a jelentkezés módjáról, a felvétel folyamatáról, a munka jellegéről, a beosztásról.
Adó 1%
Már az adományokért is, de az adó 1%-ért különösen erős versenyben találod magad. Képzeld el ezt az oldalt, mint egy vállalkozás egyik legkeresettebb termékének az oldala. Ezt az oldalt a lehető legkörültekintőbben kell szövegezni és kialakítani.
Ugye neked is van már egy külön erre a célra dedikált oldalad? Ez az a tartalom, amit a lehető legjobban kell optimalizálni. Nem elég, ha a főoldalon vagy az egyik tartalom mellett feltünteted, hogy szívesen fogadod az adó 1% felajánlásokat és feltünteted az adószámod.
Képzeld úgy el ezt az oldalt, hogy akkor is képesnek kell lennie meggyőzni az olvasóidat a felajánlásról, ha csak ezt olvassák, ha csak ezzel találkoznak. Mindenből kell egy kicsi: szerethető üzenet, szakmai eredmények, bemutatkozás, és persze a felajánláshoz kapcsolódó minden technikai információ (nyomtatványok, ügyintézés).
Klienseket megszólító oldal
Nem sok szó esett róluk, de a klienseidet is meg kell szólítanod – habár ezzel senkinél nem szokott gond vagy hiányosság lenni.
Viszont nagyon hasznos, ha pontosan leírod, kinek, miben és hogyan tud segíteni a szervezet. Ez a leírás legyen a lehető legkonkrétabb és tartalmazzon minden információt, amire kérdés szokott érkezni.
Nagyon fontos, hogy ezen az oldalon ne „szakmai” szöveget írj, ezt nem a kollégáid fogják olvasni, hanem azok, akiknek segítesz. Beszélj úgy, hogy értsenek!
Ha jól van felépítve ez az oldal, az segít abban, hogy az is világos legyen, miben NEM tudsz segíteni, megelőzve ezzel feszült helyzeteket.
Támogatási lehetőség elérhetővé tétele
Ez kakukktojás, mert nem egy külön oldal, hanem egy tartalomtípus.
Ha támogatásokból tudod megvalósítani a céljaidat, akkor bizony kérni kell. De legalábbis a lehető legtöbb lehetőséget biztosítani erre azoknak, akik megtennék, hogy segítenek.
A legjobb, ha a honlapodon szinte bárhol elérhető a támogatási vagy adományozási felület, de azért ez ne legyen tolakodó. Elhelyezheted a hivatkozást a főoldalon, a főmenüben, az oldalsávban az oldalakon, a láblécben. Még az is belefér, ha kiemelt színnel jelölöd a linket/gombot.
Keress meg minket!
Ha nonprofit szervezetednek weboldalra van szüksége, keress meg minket! Olyan honlap létrehozásában segítünk, amit jó befektetésnek érzel majd, ami hosszú távon támogatja a szervezeted munkáját és céljaid elérését.
„Az, hogy találkoztunk a Nektonik csapatával, a legjobb dolog, ami az elmúlt években történhetett velünk.”
„Működésünk 20 éve alatt megváltoztak a körülmények, új problémákra kellett reagálnunk, új igényeknek megfelelnünk. Szerettünk volna egy olyan weboldalt, ami illik hozzánk, ami kifejezi a Van Esély Alapítvány életigenlő, pozitív, energikus működését, és segít megszólítani, majd mellettünk tartani az érdeklődőket.
Nagyon izgultunk a közös munka megkezdése előtt, kicsit munkáltak bennünk a korábbi tapasztalataink is mindenféle kreatív csapatokkal, akik segíteni akartak nekünk, de nem jutottak valóban közel ahhoz, hogy mit is akarunk. A szépség rendszerint a funkcionalitás rovására ment a tervek építése során.
Nehézséget okozott korábban az is, hogy ha ingyen, vagy kedvezményesen segített nekünk valaki, akkor nem tudtuk az elvárásainkat megfelelően hatékonyan kommunikálni, és visszajelezni azt, ha valami nem tetszik, változtatást kérni meg különösen nehéz volt. Izgultunk amiatt is, hogy hogyan fogjuk belesűríteni az amúgy is nagyon sűrű szakmai életünkbe a honlapépítéshez szükséges feladatokat.
A Nektonik csapatával történt első beszélgetés után az aggodalmaink lelkes izgalommá váltak. A zűrzavaros elképzeléseinket empatikusan és gördülékenyen segítettek fókuszálni és mederbe terelni, a direkt honlapos ügyek megkezdése előtt hosszú időt szántunk arra, hogy (újra)definiáljuk magunkat, átgondoljuk, pontosan mire is lenne szükségünk, a céljainkat hogyan tudjuk elérni.
Amellett, hogy az elavult, statikus, és nehezen használható honlapunk helyett gyönyörű, hozzánk illő, dinamikus site-ot készítettek nekünk, segítettek a hírlevélküldő rendszerünk kialakításában és fantasztikus, a követes adománygyűjtésre alkalmas online rendszert építettek fel nekünk.
Azóta is mellettünk állnak, tanácsot adnak az alapítvány kommunikációjával és kreatív megjelenésével kapcsolatban, technikai támogatást nyújtanak a legapróbb webes ügyekben, illetve önkéntelenül nagyon sokat tanítottak nekünk a munkaszervezéssel kapcsolatban is.
Makulátlan az ízlésük, nagyon erős a felelősségérzetük, magas szinten szervezettek, és a lelkük mélyén (sőt, nem is annyira a mélyén) ők maguk is vérbeli segítők! Nagyon izgalmas és örömteli velük dolgozni, Eszter, Zsóki és Péter személyében igazi vanesélyes csapattagokra és nagyon jó barátokra leltünk.”
Keresztes Cecília – Van Esély Alapítvány
* * * * * * * *
Legyen még szuperebb a weboldalad! Hasonló bejegyzéseket a Blogban találsz!