Így készíts ellenállhatatlan ingyenes e-könyvet!

Egy kéz nyújt egy könyvet, melynek Megoldom a problémád a címe. Sok másik kéz nyúl érte.

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

Amikor valaki először látogatja meg a weboldaladat, szinte biztosan nem fog még vásárolni, hiszen még nem köteleződött el. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, bizalmat kell építened benne, hitelessé, megbízhatóvá kell válnod a szemében. Ennek egyik módja, ha olyan ingyenesen hozzáférhető terméket kínálsz, mely értéket jelent számára, ezáltal pedig szakértői státuszodat erősíted.

Ez a termék lehet például egy ellenőrző lista, puska, esettanulmány, kihívás, webinárium, ingyenes konzultáció, kupon, e-könyv, vagy bármi, amit ki tudsz találni. A lényeg, hogy értéket jelentsen a célközönséged számára és betekintést nyújtson a tudásodról, meggyőzve őket, hogy érdemes veled dolgozni. A cikkben azt vesszük végig, hogy hogyan tudsz ellenállhatatlan e-könyvet létrehozni.

Találd ki, hogy miről szóljon az e-könyv!

Ehhez először is egy kis kutatást kell végezned. Meg kell tudnod, hogy a célközönségednek milyen problémái vannak, mik a legnagyobb félelmeik, mire keresnek megoldást. Ennek megismeréséhez megkérdezheted például a korábbi vagy a jelenlegi ügyfeleidet, milyen témákat tartanának hasznosnak. Végezhetsz kulcsszókutatást is, hogy megtudd, a te területeden mire keresnek rá leggyakrabban az emberek. De megvizsgálhatod a meglévő cikkeidet is, hogy melyik volt a legolvasottabb.

Ha ezzel megvagy, válassz ki egy témát a felmerültek közül. Fontos, hogy a könyv mindenképpen egy konkrét probléma megoldásában segítsen az érdeklődőknek, mégpedig könnyen és gyorsan kivitelezhető módon. Ha a téma túl általános vagy csak hónapokkal későbbre ígér megoldást, akkor nem fogsz sikereket elérni vele.

Írd meg a tartalmát!

Találd ki a könyv címét! Érdemes úgy megfogalmazni, hogy nagyon konkrét és figyelemfelkeltő, hatásvadász legyen. Szóljon egy fájdalmas problémáról. Használj számokat is, valamiért az embereket jobban megfogja, ha szám is van egy címben.

Írj egy rövid bevezetőt! Meséld el benne, hogy miről fog szólni a könyv. Miért hoztad létre és hogyan tudsz segíteni az olvasónak. Elhelyezhetsz hitelességet alátámasztó elemeket is, például egy fotót magadról vagy egy ügyfél véleményét, akinek már segítettél az adott kérdésben. Ha gondolod, egy tartalomjegyzéket is betehetsz. Ne legyen azonban túl hosszú ez a rész, hiszen mindenki a probléma megoldására, a kérdés megválaszolására kíváncsi igazán.

Fontos, hogy a fő tartalom valóban azt nyújtsa, amire a címben ígéretet tettél. Ne tarts vissza semmilyen információt a kérdéssel kapcsolatban, azaz ne tedd azt, hogy csak félig mutatod be a probléma megoldását, a másik felét pedig fizetéshez kötöd. Tartsd szem előtt, hogy a könyv célja, hogy téged szakértőként pozicionáljon és te juss elsőként az olvasó eszébe, ha úgy dönt, hogy megteszi a következő lépést.

Az utolsó oldalra tegyél be egy cselekvésre való felhívást, azaz mondd meg az olvasónak, hogy mit tegyen, ha kapcsolatba akar lépni veled. Betehetsz egy linket, ami a weboldaladra vezet, vagy feltüntetheted az elérhetőségi adataidat.

E-könyv végén szereplő gomb, melynek szövege: Hitelességi auditra van szükségem! Ezt megnyomva a látogató ennek a szolgáltatásnak az oldalára jut.
A hiteles design-ról szóló e-könyvünk végén szerepel ez a narancssárga gomb, melyet megnyomva az olvasó az auditokat bemutató oldalunkra jut.

Érdemes egy-két évente átnézni a könyvet és frissíteni a tartalmat, ha esetleg valami már elavult. Ellenőrizd az elérhetőségi adatokat is, hogy aktuálisak-e még.

Tervezd meg a kinézetét!

Gondolj az ideális ügyfeledre és képzeld el, neki milyen címlap tetszene. Próbáld meg ez alapján megtervezni a borítót. Ha képet is használsz, válassz olyat, ami támogatja a címet. Használj nagy betűméretet. Ne feledkezz meg az arculati elemeidről, hogy az olvasó könnyen összekapcsolja a könyvet a weboldaladdal.

Magát a fő tartalmat könnyen fogyasztható darabokba rendezd. Tagold alcímekkel, bekezdésekkel, felsorolásokkal a szöveget, hogy könnyebben átlátható és befogadható legyen. Szúrj be a tartalmat magyarázó grafikákat, képeket is. Olyan betűtípust, betűméretet és betűszínt használj, ami bárki számára könnyen olvasható. A különböző beállításokat – pl. sorköz, margó mérete, stb. – használd következetesen.

Minden oldalon helyezz el láblécet, ahol feltünteted a fontos adatokat, például a weboldalad linkjét, illetve a logódat.

Ha mindennel kész vagy, pdf formátumban mentsd, ugyanis ez bármilyen eszközön könnyen letölthető és megnyitható.

Hol helyezd el az ingyenes könyvedet?

A weboldaladon belül több helyre is kihelyezheted az e-könyvedet. Kiteheted például a főmenü fölé egy keskeny sávba, elhelyezheted a láblécben, a főoldaladon egy külön részbe, de a kapcsolódó cikkekbe is. Használhatsz felugró ablakot is, de ezzel óvatosan kell bánni, ugyanis a pop-up-ok alapvetően idegesítik a látogatókat. Először inkább hagyj nekik időt a böngészésre és az ablak csak bizonyos idő vagy bizonyos távolságot görgetés után ugorjon fel, de kötheted például az oldalmegtekintések számához is.

A könyvednek készíthetsz egy külön oldalt (landing page) is, amely csak erről szól. Ezt az oldalt aztán reklámozhatod a közösségi médiában is.

Fontos, hogy az űrlap, melyen keresztül a terméket kérik, ne legyen túlbonyolítva és könnyű legyen a használata. Csak olyan adatokat kérj el, amire feltétlenül szükséged van! A legtöbb esetben elég a keresztnév és az e-mail cím.

A nyereséged, amit az ingyenes e-könyved hozhat

A könyv segítségével egyrészt az emberek ízelítőt kaphatnak a tudásodból anélkül, hogy fizetniük kellene érte. Ha az anyag kellően értékes számukra, akkor növeled bennük a bizalmat és az elköteleződést.

Másrészt megkapod az e-mail címüket, ahova ezután hírleveleket tudsz küldeni. A hírlevelek segítségével pedig további betekintést nyújthatsz tudásodba, szolgáltatásaidba és ezáltal meggyőzheted leendő ügyfeleidet, hogy te vagy az ideális választás számukra.

Ha az e-könyved tartalma már megvan, de nincs időd vagy türelmed a design megtervezésére, fordulj hozzánk! Ha weboldalt készítünk neked, kérheted, hogy az e-könyvedet is ellenállhatatlanná tegyük!

Ha pedig kíváncsi vagy a mi ingyenes könyveinkre, töltsd ki az alábbi űrlapot!

Másnak is megmutatnád? Oszd meg!

* * * * * * * *

Legyen még szuperebb a weboldalad! Hasonló bejegyzéseket a Blogban találsz!